Na dawnym moście kolejowym Siekierki – Neurüdnitz powstaje trasa rowerowa i platforma widokowa. Mimo pandemii koronawirusa prace nie zostały przerwane.

– Nie wstrzymujemy naszych inwestycji, gdyż nie chcemy pogłębiać kryzysu ekonomicznego, który będzie skutkiem pandemii koronawirusa. Uważamy, że inwestycje publiczne powinny być wciąż kołem zamachowym gospodarki. Bardzo cenimy sobie te inwestycje, które są realizowane przez nasze zachodniopomorskie firmy – wyjaśnia marszałek województwa zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz.

Wykonawcą prac jest firma INTOP Skarbimierzyce. Od grudnia ubiegłego roku budowlańcy zdążyli już usunąć z mostu zbędne elementy stalowe i rozebrać budynek na wyspie mineralnej. Prowadzone są roboty antykorozyjne, pomalowano 5 z 9 przęseł, trwa renowacja przyczółku starego mostu. Zaawansowanie prac szacuje się na około 70%. Powinny zakończyć się w przyszłym roku.

Po przebudowie, 660-metrowy most łączący Polskę i Niemcy zepnie popularne szlaki rowerowe znajdujące się po obu stronach granicy (Trasę Pojezierzy Pomorskich i szlak Odra-Nysa). Znajdzie się na nim również platforma widokowa, z której będzie można wypatrywać blisko 170 gatunków ptaków występujących w Dolinie Dolnej Odry. Wśród nich również te unikalne: bieliki czy puchacze Bubo-Bubo.

– Most w Siekierkach w przyszłości będzie fantastyczną atrakcją turystyczną zarówno dla mieszkańców, jak i przybywających do nas turystów. Wierzę, że turystyka wróci na swoje należne miejsce w zachodniopomorskiej gospodarce i wciąż będzie napędzała naszą lokalną ekonomię – mówi marszałek Geblewicz.

Przebudowa dawnego mostu kolejowego po polskiej stronie kosztuje 12 mln zł. Aż 85% pochodzi z dofinansowania z z programu INTERREG Va. Prace po niemieckiej stronie są na etapie przetargowym. Odpowiada za nie Urząd Gminy Barnim-Oderbruch.