- Coraz większe zainteresowanie, rosnąca publiczność i pytania o możliwość wystąpienia pokazują, że organizacja Czwartkowych Social Media w Szczecinie była dobrym pomysłem – mówi Kacper Skoczylas, który wraz z Pauliną Nazaruk zainicjował w naszym mieście ten cykl spotkań.

Czwartki Social Media to cykliczne (zazwyczaj raz w miesiącu) i bezpłatne spotkania branży mediów społecznościowych, odbywające się w wielu miastach Polski m.in.: w Warszawie, Katowicach, Wrocławiu, Łodzi. Za całą koncepcją tych imprez stoi warszawiak Michał Sławiński. Od nieco ponad pół roku, również w Szczecinie, osoby zainteresowane social media zbierają się w jednym miejscu i wspólnie rozmawiają.

Jak się to u nas zaczęło?

Wszystko za sprawą Kacpra Skoczylasa, autora bloga Nie da się? oraz Pauliny Nazaruk z agencji byss.pl - Mieszkam w Szczecinie od 7 lat. Brakowało mi regularnych spotkań dla ludzi, którzy tak samo jak ja są kreatywni i lubią działać. Pewnego dnia zostałem zaproszony na „Czwartek Social Media” do Warszawy. Nie mam pojęcia jak to się stało. Chyba ktoś po prostu zaprosił wszystkich znajomych ze swojej listy - śmieje się Kacper - Oczywiście nie pojechałem, ale stwierdziłem, że skoro czegoś podobnego nie ma w Szczecinie, to trzeba to zorganizować. Tak poznałem Paulinę Nazaruk z agencji byss.pl i działamy już kilku dobrych miesięcy. - dodaje.

Nauka przy piwie

Czwartkowe Spotkania Social Media służą przede wszystkim rozwijaniu relacji w branży mediów społecznościowych, szeroko pojętej integracji, nawiązywaniu nowych kontaktów. Ich ideą jest wymiana wiedzy i doświadczeń w luźnej pubowej atmosferze. – To tzw. „barcamp” - bardzo popularna forma nauki za granicą. U nas koncepcja przyjęła się również zaskakująco dobrze. – zaznacza Kacper.

Zgodnie z przyjętą we wszystkich miastach formułą, na każdym Czwartkowym Social Media pojawia się dwóch bądź trzech prelegentów, którzy prezentują tematy związane z mediami społecznościowymi. – Przy wyborze przemawiających kierujemy się w głównej mierze tematyką. Zależy nam na tym, aby spotkania były inspiracją dla mieszkańców Szczecina. – wyjaśnia twórca bloga Nie da się? - Największa trudność i zarazem wyzwanie to znalezienie osób z branży, które jeszcze nigdy nie były w Szczecinie i jednoczesne sprowadzenie ich do nas. Wbrew pozorom jest ich całkiem sporo. Traktujemy to jako wyzwanie, bo obecnie Szczecin jest postrzegany przez branżę jako „czarna dziura”. Mamy jeszcze bardzo mało wydarzeń związanych z nowymi technologiami i marketingiem. Czas to zmienić! - podkreśla Skoczylas.

Ekspansja!

Do tej pory Czwartkowe Spotkania Social Media odbyły się w Szczecinie cztery razy. Rozmawiano na nich m. in.: o wpływie Google + i Facebooka na pozycjonowanie, o zarządzaniu kryzysowym w social media, o obecności samego Szczecina w mediach społecznościowych czy strategiach wykorzystania social media do tworzenia własnej marki. - Już od pierwszego spotkania liczba osób oscylowała w granicach 50-60. Zakładam, że w ciągu najbliższych miesięcy uda nam się podwoić tę liczbę. Głównym celem jest zapraszanie inspirujących prelegentów z całej Polski. To ludzie są siłą napędową naszych spotkań! – zaznacza Kacper.

Co z planami na przyszłość? - Oczywiście dalszy rozwój i ekspansja! - informuje Skoczylas. Wraz z Pauliną chcą regularnie organizować kolejne czwartkowe spotkania i zapraszać interesujących ludzi z całej Polski. - Naszym nadrzędnym celem jest zaprezentowanie Szczecina jako miasta, w którym wbrew przekonaniom narzekających ludzi, da się dużo zrobić. – dodaje. 

Spotkanie piąte

A już jutro (30.01.2014) o godz. 17:30 w Browarze Polskim odbędzie się piąte, można by rzec jubileuszowe, Czwartkowe Szczecińskie Social Media.

Andrzej Piotrowski, który interesuje się grafiką, projektowaniem interakcji użytkownika z systemem oraz programowaniem, będzie przestrzegał jak nie wpaść w pułapkę hate’ów i like’ów. Mateusz Walkowiak, social media manager w GoldenSubmarine, zaprezentuje temat "Co z tą gimbazą, czyli Social Media under 18". Z kolei Marcin Majzer, znany z nietypowego sposobu przeprowadzania rekrutacji, opowie o Cupsell.pl, którego podstawą jest pasja.

Portal wSzczecinie.pl objął patronat medialny nad wydarzeniem.