Mapa zamieszczona na stronie UM pokazuje między innymi planowane i już istniejące trasy rowerowe, a także parkingi typu Bike&Ride .

Zakończyły się prace nad koncepcją przebiegu tras rowerowych na terenie Szczecina. Efekty w postaci mapy można oglądać na stronie urzędu miasta.

Dzięki opracowanej koncepcji można zobaczyć jak wygląda docelowy przebieg tras rowerowych na terenie Szczecina – głównych, których funkcją jest obsługa ruchu międzydzielnicowego oraz lokalnych, stanowiących uzupełnienie tras głównych. Przez określenie „trasa rowerowa” należy rozumieć spójny ciąg różnych rozwiązań technicznych, obejmujący  w szczególności drogi dla rowerów, pasy ruchu dla rowerów, kontrapasy rowerowe, ulice o ruchu uspokojonym, strefy zamieszkania, łączniki rowerowe, drogi niepubliczne o małym natężeniu ruchu. Mapa zaplanowanych tras znajduje się na stronie urzędu miasta. [ZOBACZ MAPĘ]

Umowa na wykonanie planu tras została podpisana 14 lutego 2014. Wykonawcą zadania jest Biuro Projektów Drogowych Dominik Liakos.

W czasie opracowywania koncepcji odbyło się 16 spotkań z mieszkańcami, w lewobrzeżnej i prawobrzeżnej części miasta. Mieszkańcy mogli zgłaszać uwagi również w formie elektronicznej tradycyjnej.

Do stworzenia sieci głównych połączeń w całym mieście potrzeba realizacji ok. 140km nowych tras rowerowych. Część z istniejącej infrastruktury wymaga remontu lub przebudowy.

W zadaniu brano pod uwagę wiele kryteriów m.in. kryterium komunikacyjne (bezpieczeństwo), ekonomiczne (koszty), funkcjonalno-społeczne (spójność, poparcie społeczne).

Termin realizacji uzależniony jest od środków budżetowych. Wstępnie przyjmuje się, że wykonanie całości powinno nastąpić do 2025 roku.