Od soboty 10 kwietnia nie będzie możliwości, by pojechać od al. Niepodległości prosto, al. Wyzwolenia, w kierunku pl. Rodła. Konieczny będzie skręt w prawo i objazd przez pl. Hołdu Pruskiego i ul. Matejki.
To część nowych zmian w organizacji ruchu w rejonie pl. Żołnierza Polskiego, wprowadzonych w związku z przebudową torowisk.
- Wykonawca przechodzi na kolejne fragmenty inwestycji, a to wiąże się z wyłączeniem ruchu w następnym miejscu. Prosimy kierowców i pasażerów komunikacji o szczególną uwagę – informuje Hanna Pieczyńska, rzecznik prasowy miejskiej spółki Tramwaje Szczecińskie.
Jak pojadą kierowcy?
Najważniejszą zmianą będzie wyłączenie możliwości przejazdu od al. Niepodległości w kierunku pl. Rodła. Na wschodniej jezdni al. Wyzwolenia pomiędzy pl. Żołnierza a ul. Mazowiecką wprowadzony zostanie ruch dwukierunkowy w celu umożliwienia dojazdu do posesji wzdłuż al. Wyzwolenia oraz na ulicy Małopolskiej. Dojazd do odcinka dwukierunkowego odbywać się będzie poprzez ul. Roosvelta oraz Mazowiecką.
Nie zmienią się trasy autobusów komunikacji miejskiej, które zamknięty odcinek będą pokonywały po torowisku tramwajowym.
Inne zmiany w organizacji ruchu:
- zmieniony zostanie program sygnalizacji na skrzyżowaniu plac Żołnierza, w związku z powyższym od al. Niepodległości skręt w prawo możliwy będzie z dwóch pasów ruchu,
- na wlocie południowym skrzyżowania Matejki – Piłsudskiego skręt w lewo możliwy będzie ponownie z dwóch pasów ruchu,
- na wlocie północnym skrzyżowania Matejki – Piłsudskiego wyłączony zostanie pas prawy, z uwagi na zamknięcie przejazdu na wprost, skręt w lewo odbywać się będzie dwoma pasami,
- na wlocie od ulicy Piłsudskiego zmieniona zostanie segregacja ruchu, pas lewy przeznaczony będzie do skrętu w lewo dla wszystkich pojazdów, pas środkowy służyć będzie do skrętu w lewo autobusom komunikacji miejskiej, natomiast pas prawy służyć będzie do zawracania autobusów komunikacji miejskiej (linie C, G i H, korzystające z zatoki przystankowej na tym wlocie),
- zamknięta zostanie jezdnia północna wzdłuż placu Żołnierza na odcinku od Bramy Królewskiej do al. Wyzwolenia.
- zmieniony pozostanie program sygnalizacji na skrzyżowaniu Plac Hołdu Pruskiego po torowisku tramwajowym na odcinku od Bramy Portowej do Placu Żołnierza umożliwiony zostanie przejazd autobusów komunikacji miejskiej ze zjazdem z torowiska na jezdnię al. Wyzwolenia za skrzyżowaniem z placem Żołnierza poprzez tymczasowy zjazd.
Zamknięta pozostanie jezdnia zachodnia ulicy Matejki na odcinku od ulicy Piłsudskiego do placu Żołnierza, podobnie jak torowiska tramwajowe na odcinku od ulicy Piłsudskiego do placu Żołnierza.
Zmiany w komunikacji miejskiej:
- autobusy linii 76 między przystankami „Bytomska” a „Brama Portowa” po przejechaniu mostu Długiego pojadą przez ul. Mała Odrzańska (Ucho Sternickiego) – Nabrzeże Wieleckie – Dworcową, w tym czasie dla tej linii zostaną wyłączone przystanki: Wyszyńskiego (nr 10915), Brama Portowa (nr 10814), Brama Portowa (nr 10813), autobus będzie się zatrzymywał na następujących przystankach: Wyszyńskiego (nr 10931) – w kierunku Bramy Portowej (wspólny z linią 70 w kierunku Dworca Głównego), Brama Portowa (nr 10823) – przystanek końcowy i początkowy dla linii 76 (wspólny z linią 75 w kierunku Dworca Głównego);
- rzystanek „Plac Żołnierza Polskiego” dla linii 90 przeniesiony zostanie na peron wspólny z liniami 2 i 3 w kierunku pl. Rodła (nr 11332);
- linie pospieszne będą jechać torowiskiem na Niepodległości przez Pl. Żołnierza.
„Torowa rewolucja”
Prace prowadzone w okolicach pl. Żołnierza są częścią przebudowy infrastruktury tramwajowej (a miejscami całych ulic) w kierunku Niebuszewa. Wykonawca, firma ZUE S.A., ma 2 lata na przebudowę całego odcinka (umowę podpisano w grudniu 2020 r.). Koszt inwestycji to 174 mln zł.
Komentarze
38