Firma Stroer Polska wygrała konkurs na zewnętrznego operatora, który zajmie się utrzymaniem istniejących już miejskich wiat przystankowych i stawianiem własnych. W zamian będzie mogła eksponować w nich reklamy.

Umowa będzie obowiązywać do 2040 roku. Rozpisany przez ZDiTM konkurs skierowany był do operatorów reklamy zewnętrznej.

– Jego założeniem jest ustawienie na przystankach komunikacji miejskiej wiat, które będą własnością operatora zewnętrznego oraz eksploatacja tych będących własnością ZDiTM. W zamian za możliwość prowadzenia działalności reklamowej podmiot będzie zobowiązany utrzymywać wszystkie wiaty oraz ustawić nowe, w kolejnych lokalizacjach – tłumaczy Hanna Pieczyńska, rzecznik prasowy ZDiTM.

Operator będzie co roku płacił za zajęcie pasa drogowego i dzierżawę terenu pod wiatę ok. 1 mln zł. Przejmie też od miasta koszty utrzymania wiat, które wynoszą obecnie ok. 0,5 mln zł rocznie.

Jeszcze w tym roku firma Stroer Polska postawi 35 nowych wiat. W Szczecinie jest 1158 przystanków. Prawie 700 z nich jest wyposażonych w wiaty, z czego 420 należy do ZDiTM.