Wiosną lokalne media informowały o wstrzymanych pracach w rejonie ulicy Kolumba, a dzisiaj można już dostrzec nowe torowisko w okolicach Dworca Głównego. „W tej okolicy torowa rewolucja nie jest łatwa, ale postępuje sukcesywnie w różnym tempie, w zależności od odcinka” – podkreśla Hanna Pieczyńska z Tramwajów Szczecińskich.

Obecnie prace w ramach „torowej rewolucji” w rejonie ulicy Kolumba prowadzone są w kilku miejscach jednocześnie. W ostatnich dniach ekipy budowlane zajęły się pracami brukarskimi związanymi m.in. z ułożeniem obrzeży na chodnikach i ścieżkach rowerowych przy ulicy Smolańskiej. Pojawiły się też podbudowy na chodniku i w rejonie torowiska. W okolicy odbywały się także roboty torowe przy budynku socjalnym.

– Nie mniej działo się także w rejonie ulicy Kolumba, Nabrzeża Wieleckiego i dworca PKP – dodaje Hanna Pieczyńska. – O ile w rejonie ulicy Chmielewskiego stare szyny były demontowane, to już nowe pojawiały się na górnym tarasie przy stacji kolejowej.

Z kolei na torowisku wzdłuż Nabrzeża Wieleckiego prowadzone były prace związane z układaniem mat wibroizolacyjnych. – Do tego prace sieciowe, regulacje wpustów i wiele innych – wymienia rzecznik prasowa Tramwajów Szczecińskich.

Na kolejne dni wykonawca zaplanował m.in. wykonanie nawierzchni chodników z płytek betonowych, ułożenie krawężników i podkładów torowych na pętli, roboty brukarskie, wykonanie warstwy podbudowy i warstwy wiążącej na „dolnym tarasie”, korytowanie torowiska tramwajowego wzdłuż budynku Poczty Polskiej i pod wiaduktem kolejowym, a także rozbiórkę szyn na ul. Chmielewskiego.

Przypomnijmy, że inwestycja obejmuje nie tylko ulice Kolumba i Chmielewskiego, gdzie wyremontowane zostaną torowisko oraz jezdnia i chodniki. Remont przechodzi także wysłużona pętla tramwajowa na Pomorzanach, która zostanie powiększona i dostosowana do obecnie obowiązujących standardów.