Pod koniec ubiegłego tygodnia Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała umowę na dokończenie budowy wiaduktu, a teraz na dokończenie północnej jezdni DK 10. Oznacza to, że na węzeł Kijewo wreszcie wracają budowlańcy.

Przedmiotem podpisanej w poniedziałek umowy jest dokończenie jezdni w stronę Szczecina, wraz z budową dwóch łącznic. Wykonawcą będzie firma Strabag, która otrzyma za swoją pracę 32 mln zł. Na realizację inwestycji będzie miała 5 miesięcy.

Równolegle będą się toczyć prace przy budowie nowego wiaduktu w ciągu tejże północnej jezdni. Tam na wykonawcę wybrano firmę KBI z Katowic. Przewidziane na cztery miesiące roboty będą kosztować GDDKiA ponad 7 mln zł.

- Wykonanie wiaduktu wraz z prowadzącą do niego jezdnią pozwoli na koniec tego roku przenieść ruch na północną część węzła i wykonać w przyszłym roku pozostałe roboty na inwestycji – tłumaczy Mateusz Grzeszczuk, rzecznik prasowy szczecińskiego oddziału GDDKiA.

Cały zakres prac związanych z przebudową węzła Kijewo miał wykonać Energopol. Ze względu na problemy finansowe nie był jednak w stanie kontynuować rozpoczętych prac i umowa została rozwiązana. Szczecińska firma zdążyła rozebrać istniejącą konstrukcję jezdni i przeprowadzić część robót ziemnych, a także częściowo zbudować przyczółki oraz podporę środkową wiaduktu.

GDDKiA zdecydowała, że rozgrzebane prace zostaną dokończone w trzech etapach. Realizacja dwóch pierwszych właśnie się rozpoczyna. Trzecim będzie: wykonanie jezdni DK10 w stronę Stargardu wraz z południowym wiaduktem węzła, przebudowa jezdni autostrady A6, budowa jezdni zbiorczo-rozprowadzających w ciągu autostrady A6 i wykonanie pozostałych łącznic węzła. Te roboty powinny ruszyć w przyszłym roku, gdy cały ruch przeniesie się na świeżo zbudowaną, północną nitkę DK 10.