Tunel umożliwi komunikację między peronami i dojście na dworzec Szczecin Dąbie od strony osiedla Majowego. To część szerszej przebudowy, której zakończenie planowane jest w II kwartale 2025 roku.
Prace związane są z projektem Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej. Prowadzone są na zlecenie spółki PKP Polskie Linie Kolejowe. Widać już powstającą konstrukcję tunelu.
Będzie tunel, ale kładka też zostaje
– Przejście o długości ponad 47 metrów będzie zapewniało bezpieczne przemieszczanie się z peronu nr 1, na peron nr 2 oraz drugą stronę stacji. Dzięki windom będzie dostępne dla wszystkich podróżnych, również tych o ograniczonych możliwościach poruszania się. Po zakończonych pracach dla pasażerów nadal będzie dostępna kładka nad torami – informuje Bartosz Pietrzykowski z PKP PLK.
Równolegle prowadzone są prace na peronie nr 2. Będzie on wyższy, aby umożliwić pasażerom wygodne wsiadanie i wysiadanie z pociągów.
– Komfort oczekiwania na pociąg zapewnią nowe wiaty i ławki. Energooszczędne oświetlenie LED umożliwi bezpieczne podróżowanie po zmroku. Orientację ułatwią tablice z czytelnym oznakowaniem, wyświetlacze i gabloty z rozkładami jazdy. Peron będzie posiadał antypoślizgową nawierzchnię oraz ścieżki naprowadzające dla osób niewidomych i niedowidzących – mówi Bartosz Pietrzykowski.
Dopełnieniem inwestycji będą nowe ławki, wiaty, oświetlenie, wyświetlacze i oznakowanie, które pojawią się na peronie nr 1.
Budynek dworca zacznie spełniać współczesne standardy
Tuż obok trwa przebudowa budynku dworca. Tutaj inwestorem jest spółka PKP S.A. Celem jest renowacja elewacji i przebudowa wnętrz. W środku znajdą się: poczekalnia, pomieszczenia kas biurowych, toalety, biura, pomieszczenia techniczne. Przewidziano też przestrzeń pod wynajem.
W miejscu budynku pomocniczego z szaletami docelowo powstanie wiata rowerowa. Po zachodniej stronie budynku przygotowany zostanie niewielki parking z miejscami postojowymi, w tym z dwoma dla osób o ograniczonej mobilności oraz dwoma do ładowania samochodów elektrycznych. Projekt zakłada też wymianę nawierzchni i uporządkowanie terenów zielonych.
Wykonawcą prac o wartości 17 mln zł jest Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe HADM PLUS. Powinny zakończyć się w drugiej połowie 2025 roku.
Komentarze
4