Szczecin obecny jest nie tylko w tekstach utworów artystów wywodzących się z naszego miasta, ale także w kręconych na jego terenie teledyskach. W cyklu ”Szczecin w teledyskach” przedstawionych zostanie kilkadziesiąt wideoklipów zrealizowanych w Szczecinie, głównie hip-hopowych. Niektóre z nich pojawiły się już w cyklu ”Szczecin w twórczości raperów”, jednak jest ich zdecydowanie więcej. W ostatniej części znalazły się klipy Bartasa, Kariego, Tony’ego Jazzu oraz grup PMM i Ghetto Sun.

PMM ”Gdziekolwiek jestem, gdziekolwiek będę”

Pierwsza pozycja w odcinku zamykającym cykl to jeden z teledysków promujących nową płytę składu PMM pt. ”Zatrzymać gniew”, nakręcony do numeru ”Gdziekolwiek jestem, gdziekolwiek będę”. Na uwagę zasługuje przede wszystkim interesująca miejscówka, w której został on zrealizowany, tj. budynek starej mariny na trasie wylotowej z naszego miasta. Nie można pominąć również udzielających się w klipie przedstawicieli szczecińskiej sceny hip-hopowej: Sage’a, Łony, Tony’ego Jazzu, DJ-a Twistera czy Hyzia.

Bartas "Zapadam się"

Kolejne w kolejności jest wideo nakręcone do kawałka ”Zapadam się”, promującego album szczecińskiego rapera Bartasa zatytułowanego ”Rap rodzina”. Niewątpliwy jego atut stanowi ukazanie Szczecina nocą. Szczecinianie odnajdą w nim wiele charakterystycznych punktów naszego miasta, spośród których wyróżnić należy: Most Długi, Katedrę św. Jakuba, Wały Chrobrego, Zamek Książąt Pomorskich, Trasę Zamkową czy Plac Solidarności z Aniołem Wolności.

Ghetto Sun ”Rydla Ghetto”

Po dwóch obrazach zrealizowanych do numerów nagranych przez reprezentantów lewobrzeżnej części Szczecina, pora na wideoklip przedstawicieli prawego brzegu stolicy Pomorza Zachodniego – zespołu Ghetto Sun – przygotowanego do utworu pt. ”Rydla Ghetto”. Pozycja ta stanowi zarazem pierwszą okazję dla czytelników cyklu, aby przyjrzeć się bliżej, jak prezentowało się przed laty Osiedle Słoneczne – z jednym z jego najbardziej charakterystycznych punktów, czyli Sanktuarium Matki Bożej Fatimskiej.

Tony Jazzu ”Wisi nade mną nóż”

Przedostatni klip cyklu został nakręcony w konwencji one shot do solowego numeru Tony’ego Jazzu pt. ”Wisi nade mną nóż”. Podobnie jak obraz Bartasa przedstawia on nasze miasto nocą, a uściślając tarasy Wałów Chrobrego z charakterystycznym Gmachem Głównym Muzeum Narodowego w Szczecinie.

Kari ”Przestrzeń 2”

Tę część i cały cykl ”Szczecin w teledyskach” wieńczy wideo do kawałka ”Przestrzeń 2” autorstwa Kariego, reprezentanta Młodego Pokolenia. Za jego realizację, podobnie jak w przypadku wspomnianego wyżej wideoklipu Bartasa, odpowiada Michał Lewandowski. Jest to także trzeci obraz, który prezentuje nasze miasto nocą. A pojawiają się w nim takie charakterystyczne punkty Szczecina jak Dworzec Szczecin Główny, Brama Portowa, Baszta Siedmiu Płaszczy, Trasa Zamkowa, Pomnik Czynu Polaków, a nawet pętla na Basenie Górniczym.

Do przedstawionych w cyklu teledysków można dodać jeszcze kilka pozycji nakręconych w naszym mieście, ale ze względu na to, że były one kręcone m.in. wewnątrz lokalnych klubów i ważnych instytucji kulturalnych, są zdecydowanie mniej atrakcyjne dla oglądających, gdyż nie ukazują naszego miasta z szerszej perspektywy. Wideoklipy te zostały zrealizowane m.in. do utworów: ”Wszyscy śnięci” zespołu Listopad, ”Cross Of Gold” Quo Vadis, ”Skończyliśmy się na Kill’em All” i ”Wystąpimy na Offie” (oba grupy Chorzy), ”Zrób na to ciach (prod. Matheo) / Trap and bass version Soboty, ”What does it all mean” Torae’a i ”Unbreakable Me” Reksa (oba przygotowane w ramach D-SESSIONS ).

 

Zobacz także:

Szczecin w teledyskach [cz.7]

Szczecin w teledyskach [cz.6]

Szczecin w teledyskach [cz.5]

Szczecin w teledyskach [cz. 4]

Szczecin w teledyskach [cz. 3]

Szczecin w teledyskach [cz. 2]

Szczecin w teledyskach [cz. 1]