Pierwotnie zakładano, że zainteresowane tym zamówieniem firmy będą mogły składać oferty do 23 sierpnia. Tymczasem właśnie przesunięto ten termin po raz szósty. Nowa data otwarcia kopert z propozycjami to 5 grudnia.

Cała procedura się przedłuża, gdyż potencjalni wykonawcy dopytują o szczegółowe zapisy i wnioskują o wprowadzenie modyfikacji. Takich pytań pojawiło się już 340, a zapisy dotyczące warunków przetargu korygowano sześciokrotnie. Ostatnio wprowadzono zmiany między innymi w tabeli elementów rozliczeniowych.

Ostatni etap Trasy Północnej poprowadzi od ul. Łącznej do ul. Szosa Polska. Będzie identyczny jak poprzednie fragmenty. Dwujezdniowa droga po dwa pasy ruchu z chodnikami i ścieżkami rowerowymi oraz pasem zieleni pośrodku, na którym w przyszłości mogą pojawić się tory tramwajowe. Trasa Północna zakończy się układem rond u zbiegu z ul. Szosa Polska i ul. Policką.

Częścią umowy będzie też zaprojektowanie i połączenie nowej infrastruktury z obwodnicą Polic oraz budowa nowych dróg służących obsłudze terenów inwestycyjnych na północy Szczecina.

Wybrany wykonawca będzie miał na wszystko 2,5 roku. Inwestycja jest dofinansowana kwotą 250 mln zł z Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych.