Tym razem prace będą prowadzone na nitce wyjazdowej z miasta. Pierwszy etap robót obejmie prawy pas oraz ścieżkę rowerową. „Drogowców przygotowujących obiekt na wprowadzenie nowej organizacji ruchu będzie można spotkać na Trasie Zamkowej 17 i 18 marca” – informuje Piotr Zieliński, rzecznik prasowy miasta ds. inwestycji.

Pierwszego dnia (17 marca) wykonane zostanie tymczasowe oznakowanie pionowe i poziome, które pozostanie zasłonięte do czasu pełnej instalacji wszystkich znaków i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego. Kolejnego dnia (18 marca br.) prowadzony będzie montaż tymczasowych barier betonowych, a 19 marca rozpocznie się rozbiórka nawierzchni asfaltowej na zamkniętych fragmentach Trasy Zamkowej.

W związku z rozpoczęciem remontu, obowiązywać będą zmiany w organizacji ruchu:

  • zamknięta zostanie łącznica A - C, prowadząca z placu Żołnierza Polskiego na ul. Jana z Kolna oraz Nabrzeże Wieleckie;

  • zamknięta zostanie łącznica J - K, prowadząca z Nabrzeża Wieleckiego (od strony Wałów Chrobrego) na Trasę Zamkową;

  • ścieżka rowerowa na Trasie Zamkowej zostanie wyłączona z użytku.

– Dla kierowców podróżujących w kierunku Prawobrzeża przez cały okres remontu dostępne będą dwa pasy ruchu – podkreśla Piotr Zieliński. – Dla zamkniętych łącznic A - C oraz J - K wyznaczone zostaną objazdy – dodaje.

Do czasu wprowadzenia tymczasowej organizacji ruchu prowadzone będą prace przygotowawcze, m.in. inwentaryzacja geodezyjna Trasy Zamkowej, przełożenie sieci telekomunikacyjnej oraz oczyszczanie wraz z odkrywkami elementów estakady.

Remont nitki wyjazdowej Trasy Zamkowej ma potrwać dwa lata. Przez cały czas zachowana będzie możliwość przejazdu. Prace obejmą naprawę powierzchni betonowych, uzupełnienie ubytków, wyrównanie powierzchni oraz wykonanie nowych powłok malarskich i izolacyjnych. Wymienione zostanie całe wyposażenie, m.in. balustrady, urządzenia dylatacyjne, bariery ochronne, elementy odwodnienia i oświetlenie uliczne.

W przetargu wybrano ofertę firmy NIWA Szczecin, która wyceniła swoją pracę na ponad 84 mln zł. Była to najniższa z siedmiu ofert, które wpłynęły w ramach postępowania, ale ona też znacząco przekraczała przewidywany na początku budżet – 60,5 mln zł. Trzeba było dołożyć dodatkowe pieniądze. Inwestycja zyskała 30 mln zł dofinansowania ze środków Rządowego Funduszu Polski Ład.

Nadzór nad realizacją inwestycji sprawuje spółka Szczecińskie Inwestycje Miejskie Sp. z o.o.