Miasto podpisało umowę na wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej remontu wind na perony przystanku tramwajowego przy ul. Hangarowej. Problemem, który trzeba rozwiązać jest osiadanie gruntu pod szybami, które przez to odchyliły się od pionu.

Pierwsze kłopoty z windami na przystanku przy lotnisku pojawiły się już w 2019 roku. Przez pewien czas nie działał żaden z czterech zamontowanych tam dźwigów osobowych.

Jesienią 2022 roku miasto wyremontowało windy na obu końcach kładki. Tę od strony parkingu Park & Ride i tę od strony zabudowań firmy Enea. Naprawa kosztowała 71 tys. zł. Nadal jednak nie działają środkowe windy, prowadzące na perony przystanków. Ich uszkodzenia okazały się większe, a remont bardziej skomplikowany.

– Opinia Techniczna i Program naprawczy wykazały osiadanie fundamentu szybu wind nr 2 i 3, nieznaczne jego odchylenie od pionu oraz deformację obudowy panelu sterującego. Zakres robót budowlanych (naprawczych), ich koszt, jak i szacowany termin wykonania zostanie określony po sporządzeniu przedmiotowej dokumentacji projektowej, która jest w trakcie opracowywania na zlecenie Wydziału Inwestycji Miejskich Urzędu Miasta Szczecin – poinformował Piotr Zieliński, rzecznik prasowy miasta ds. inwestycji.

Dokumentację o wartości 28 tys. zł przygotuje firma Projektowanie, nadzory, ekspertyzy budowlane Kamiński Stanisław. Jej celem jest opracowanie projektu zmiany posadowienia fundamentów szybów wraz z wytycznymi do demontażu i montażu wind. Nie będzie potrzeby ingerencji w konstrukcję kładki.

Przygotowanie projektu prac naprawczych zajmie 3 miesiące. Później będzie można rozpisać przetarg na wykonawcę.