Docelowy układ drogowo-kolejowy węzła Łękno jest coraz lepiej widoczny. Tory kolejowe będą przeniesione bardziej w lewo (patrząc od ul. Arkońskiej), by zrobić miejsce po prawej stronie na obwodnicę śródmiejską.

– W ramach robót drogowych wykonywana była skarpa drogowa na obwodnicy, prowadzono także prace przy korytowaniu pod nawierzchnię drogową przy jednej z łącznic. Na al. Wojska Polskiego wykonywana była nawierzchnia torowiska tramwajowego. Realizowano także prace przy budowie nowych wiaduktów – wykonywane były zasypki, zbrojenie biegu schodowego, prowadzono także prace przy betonowaniu ścian i gzymsów – relacjonuje Piotr Zieliński, rzecznik prasowy miasta ds. inwestycji. – Węzeł Łękno to także przebudowa linii kolejowej. W ramach robót kolejowych wykonywany był drenaż kolejowy, rozkładano podkłady kolejowe a w ramach prac przy stabilizacji podłoża, rozkładano georuszt wraz z warstwą ochronną.

Wykonawcą prac jest konsorcjum firm: Rover Infraestructuras S.A. i Roverpol Sp. z o. o. W ramach inwestycji powstanie kolejny fragment obwodnicy śródmiejskiej (od ul. Arkońskiej i Niemierzyńskiej do al. Wojska Polskiego) oraz jej skrzyżowanie z al. Wojska Polskiego. Przebudowana zostanie też linia kolejowa biegnąca wzdłuż nowej jezdni. Docelowo węzeł pełnić będzie funkcję centrum przesiadkowego dla Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej.

Inwestycja zakończyć ma się w sierpniu 2021 r., czyli 10 miesięcy później niż początkowo planowano. Przyczyną opóźnienia mają być problemy z wodą gruntową gromadzącą się w wykopie przygotowywanym pod tory kolejowe w okolicy stacji benzynowej.