Akcja toczy się w przedwojennym Szczecinie i w 100% oparta jest na faktach. Gracze wcielają się w role ówczesnych kupców i, podobnie jak w Monopoly, handlują znanymi przedwojennymi obiektami. Mogą je także rozbudowywać. Rusza sprzedaż „Kupca Szczecińskiego”.
Część otwartą dla wszystkich zainteresowanych szczecinian zaplanowano w salonie Media Markt w Centrum Handlowym Atrium Molo. Tam również odbędzie się specjalna prezentacja planszówki (od 12:00) i spotkanie z jej współautorem oraz twórcą bestsellerowych książek „Sekrety Szczecina” Romanem Czejarkiem (o 14:00 obok salonu TK Maxx).
W dniu premiery „Kupca Szczecińskiego” będzie można nabyć w promocyjnej cenie 99 zł. Później gra ma kosztować 119 zł. W przedsprzedaży można ją także zamawiać na szczeciniarnia.pl. Zgodnie z zapowiedziami autorów nakład planszówki nie będzie duży. Na początek zaplanowano wydać 500 sztuk.
Kupiec Szczeciński to gra przede wszystkim dla pasjonatów Szczecina. Kupując i rozbudowując przedwojenne gmachy, parki czy zakłady przemysłowe można poznawać historię miasta u progu XX wieku. - Jest nutka hazardu, nutka rywalizacji, ale gra przede wszystkim ma w przyjemny sposób przybliżyć zainteresowanym historię miasta – mówiła nam w kwietniu Marta Rak ze szczeciniarnia.pl, odpowiedzialna za promocję planszówki. - Tę grę robią zapaleńcy dla zapaleńców. Dużo bardziej zależy nam na edukacji historycznej i budowaniu tożsamości miejskiej niż komercyjnej grze.
Pomysłodawcą „Kupca Szczecińskiego” jest Piotr Owczarek, szczeciński wydawca, który przygotował jej zasady i koncepcję wizualną, po czym do współpracy zaprosił Romana Czejarka, odpowiedzialnego za część historyczno-merytoryczną. Więcej o samej grze można przeczytać w naszym artykule „Powstaje planszówka o przedwojennym Szczecinie”.
Komentarze
0