Cztery spółki technologiczne wróciły z trzytygodniowego pobytu w Dolinie Krzemowej. Migam.pl, Phenicoptere, Brand24 i Quantum Lab pochwaliły się współpracami z partnerami globalnymi w ramach pierwszej edycji cyklicznego programu akceleracji start-upów Ready to Go realizowanym przez AIP Business Link przy współpracy z US Market Access Center oraz Silicon Valley Acceleration Center.

Trzy tygodnie w Dolinie Krzemowej pozwoliły nam rozwinąć skrzydła i spojrzeć na działalność globalnie, a nie z perspektywy rynku lokalnego – mówi Monika Żochowska, współwłaścicielka Phenicoptere. Spółka stworzyła i wprowadziła na rynek innowacyjne, chronione patentem akcesoria GLOV do demakijażu. Phenicoptere ma o co walczyć - rynek amerykański jest największym rynkiem kosmetycznym na świecie. Trzech dużych kupców jest zainteresowanych naszymi produktami oraz ich dystrybucją w USA – dodaje Monika Żochowska.

Lepszy obraz rynku

Brand24 to polski lider narzędzi monitorujących marki i produkty w sieci. Firma obsługuje aktualnie kilkaset marek w tym takie podmioty jak Intel, Panasonic, IKEA, Air France czy Raiffeisen Polbank. Wyjazd do USA dał nam lepszy niż kiedykolwiek obraz tamtejszego rynku. Seria spotkań z potencjalnymi klientami pozwoliła nie tylko zwalidować nasz produkt, ale i pozwoliła z jeszcze większym optymizmem wyglądać w przyszłość naszej ekspansji w USA – przekonuje Michał Sadowski z Brand24. Dziura w rynku, którą próbujemy zagospodarować nie tylko istnieje, ale jest większa niż się spodziewaliśmy – dodaje Sadowski. W styczniu Brand24 rozpoczyna sprzedaż produktu w USA i już ma deklaracje zakupu od części betatesterów.

Zlikwidowanie barier

Start-up Migam.pl zajmuje się łączeniem technologii i języka migowego. Na świecie jest 70 mln osób niesłyszących. Tworzymy automatycznego tłumacza języka migowego. Naszym celem jest zlikwidowanie bariery pomiędzy osobami niesłyszącymi i słyszącymi. Spotkania z mentorami, inwestorami pomogły nam w przygotowaniu nowego modelu biznesowego. Dzięki wyjazdowi nawiązaliśmy współpracę z największą w USA i Kanadzie firmą zajmującą się tłumaczeniami na język migowy. Mam nadzieję że w 2014 będziemy mogli się pochwalić nowym produktem – mówi Przemek Kuśmierek z Migam.pl.

 

Produkt kontra rynek

Dzięki programowi Ready to Go spółki miały szanse skonfrontować swój produkt lub usługę z rynkiem i konkurencją za granicą, dopracować model biznesowy, pozyskać partnera zagranicznego i inwestora. Program podzielony został na dwa etapy. W pierwszym spółki przeszły szkolenia przygotowujące do akceleracji na rynkach zagranicznych realizowane w ramach obszaru „Wiedza” AIP Business Link. Zakres tematyczny etapu obejmował trzy zagadnienia: skuteczne prezentowanie własnych pomysłów, Business Model Canvas i ochronę własności intelektualnej.

Etap drugi obejmował 3 tygodniowy program akceleracyjny w Dolinie Krzemowej. W ramach programu start-upy miały warsztaty, treningi, sesje coachingowe. Zakres pobytu obejmował zapełniony kalendarz spotkań indywidualnych (jeden-na-jeden), grupowe sesje mentoringowe, bezpośrednie spotkania z ekspertami oraz specjalistami, wizyty w Berkeley Skydeck i siedzibie Google, spotkania z potencjalnymi partnerami biznesowymi i inwestorami. Start-upy współpracowały przez cały wyjazd z Chrisem Burrym, CEO akcelaratora US MAC. Ponadto uczestnicy programu Ready to Go brali udział w wydarzeniach networkingowych i sesjach. Umożliwiło im to zaprezentowanie ich modelu biznesowego przed panelem inwestorów. Wsparciem dla wszystkich działań były warsztaty mentoringowe on-line, dedykowane do modelu biznesowego każdego z uczestników.

Najpierw Business Mixer

Warunkiem udziału w wyjeździe do Doliny Krzemowej było wygranie Business Mixera organizowanego przez AIP Business Link – jednego z cyklu organizowanych przez Polskę Przedsiębiorczą spotkań, na którym młode, startujące firmy przedstawiają swoje biznesy, poznając ekspertów, odnoszących sukcesy przedsiębiorców, innowatorów, prezesów międzynarodowych firm, osoby, które reprezentują pasję i niekonwencjonalne podejście do prowadzenia swoich biznesów. Przedsiębiorcy musieli także posiadać umiejętności prezentacyjne i bardzo dobrą znajomość języka angielskiego.

Kolejna edycja!

Kolejna edycja programu Ready to Go i szansa na poznanie amerykańskich przedsiębiorców, mentorów i inwestorów wystartowała w lutym 2014 roku. Program został sfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.

Więcej informacji:

www.readytogo.przedsiebiorca.pl
www.bl.przedsiebiorca.pl