Magistrat przygotowuje się do przetargu na budowę węzła Głębokie. To kolejna inwestycja komunikacyjna w tej części miasta. Przetarg na wykonawcę ma zostać ogłoszony w tym roku.

Na razie konkretnej daty postępowania jeszcze nie ma. Miasto planując tę inwestycje musi brać pod uwagę również inne prace toczące się na drogach w tej części Szczecina. Roboty na Węźle Głębokie nie mogą ruszyć wcześniej niż zakończy się przebudowa ul. Arkońskiej (wraz z budową nowego ronda na skrzyżowaniu z al. Wojska Polskiego). A aktualny termin zakończenia tej inwestycji to 30 października 2019 r.

Utrudnień nie da się uniknąć

Nie uda się natomiast uniknąć „kolizji” z dwiema innymi dużymi przebudowami. Do października 2020 r. trwać będzie rozpoczęta już budowa Węzła Łekno. Natomiast 23 marca mamy poznać wykonawcę, który zajmie się przebudową ul. Szafera (wraz z budową pętli tramwajowo-autobusowej przy Netto Arenie). W tym przypadku prace mają potrwać 18 miesięcy.

- Oczywiście zdajemy sobie sprawę, że budowa Węzła Głębokie może się nałożyć w czasie z przebudową ul. Szafera i trwającą budową Węzła Łękno, co może generować utrudnienia w zakresie komunikacji miejskiej, jak i ruchu pojazdów. Dlatego też będziemy dokładać starań, aby prace były jak najbardziej ze sobą skoordynowane i generowały możliwie najmniej utrudnień – zapewnia Piotr Zieliński z Urzędu Miasta.

Co się zmieni?

Budowa Węzła Głebokie ma usprawnić komunikację na często korkującym się skrzyżowaniu al. Wojska Polskiego i ulic Zegadłowicza, Miodowej oraz Kupczyka. Zamiast minironda powstanie tam duże, dwupasmowe, turbinowe rondo. Ul. Kupczyka zostanie przebudowana aż do granic miasta. Kierowcy jadący od strony Dobrej i Wołczkowa będą mieli dodatkowy prawoskręt, więc nie będą musieli wjeżdżać na skrzyżowanie.

W miejscu obecnej pętli powstanie nowa. Z pięcioma peronami autobusowymi, trzema tramwajowymi i budynkiem socjalnym. Będzie przy niej także postój taksówek i miejsca dla kierowców do zatrzymania się na chwilę (Kiss&Ride).

U zbiegu al. Wojska Polskiego i ul. Kupczyka zaplanowano duży parking typu Park&Ride. Z jego budową będzie się wiązać wycinka aż 1 400 drzew.

Szacowany koszt całej inwestycji to 76 mln zł. Ponad 6 mln zł pochodzi ze środków unijnych. Węzeł Głębokie powinien powstać do końca 2021 r.