W ostatnim czasie głośno było o tym, że miejska spółka Żegluga Szczecińska Turystyka Wydarzenia, zarządzająca na co dzień halą widowiskowo-sportową Netto Arena, pozwoliła na organizację w miejskim obiekcie gali Fame MMA, uznawanej przez niektórych za patologiczną. Patrząc na raport finansowy hali przy Szafera, trudno nie odnieść wrażenia, że zysk z wydarzenia jest spółce bardzo potrzebny.
Organizacja Fame MMA w Netto Arenie odbiła się szerokim echem nie tylko w Szczecinie. Choć część mieszkańców i internautów była przeciwna organizacji gali w miejskim obiekcie, bilety na wydarzenie rozeszły się w ekspresowym tempie, a do kasy miasta wpłynęło ponad 100 tysięcy złotych. Przy okazji radni Szczecina zapytali wiceprezydenta Marcina Biskupskiego, jak wygląda sytuacja Netto Areny, ile wydarzeń jest w niej organizowanych i czy obiekt przynosi zyski. Otrzymana odpowiedź nie napawa optymizmem. W 2023 roku utrzymanie Netto Areny kosztowało więcej niż jej przychody. Liczba zorganizowanych wydarzeń również nie jest imponująca.
– Koszty funkcjonowania hali to 7,224 mln zł brutto, zaś bezpośrednie przychody do gminy miasto Szczecin to 4,070 mln zł brutto – odpisał Marcin Biskupski na interpelację Wojciecha Dorżynkiewicza.
W sumie w 2023 roku w Netto Arenie odbyło się 55 wydarzeń sportowych, 18 wydarzeń kulturalno-rozrywkowych oraz 17 targów i kongresów.
Radny Dorżynkiewicz napisał kolejną interpelację, w której pyta o koszty funkcjonowania hali Netto Arena w latach 2018, 2019, 2020, 2021, 2022, 2023, przychody w tych latach, zysk/stratę netto, wysokości kosztów inwestycyjnych, modernizacyjnych i remontowych ponoszonych w każdym roku.
Radni Szczecina zamierzają bliżej przyjrzeć się Netto Arenie i jej funkcjonowaniu.
– Zarządzanie tak dużą infrastrukturą wymaga efektywnych działań w zakresie marketingu, operacyjnego zarządzania oraz optymalizacji kosztów. Władze miasta powinny zwrócić szczególną uwagę na następujące aspekty: efektywność operacyjna – wydaje się, że konieczne jest dokładne przeanalizowanie struktury kosztów operacyjnych obiektu. Koszty zarządzania, utrzymania oraz logistyki wydarzeń mogą być zoptymalizowane, zwłaszcza jeśli chodzi o bardziej efektywne wykorzystywanie zasobów i harmonogramów pracy; Zróżnicowanie oferty – Netto Arena powinna skoncentrować się na poszerzaniu wachlarza wydarzeń, przyciągając nie tylko imprezy sportowe, ale także większą liczbę koncertów, konferencji i wystaw targowych – komentuje Krzysztof Romianowski.
Netto Arena (wcześniej Azoty Arena) otwarta została w 2014 roku. Ma ponad 5 tysięcy miejsc stałych. Obiekt do 2020 roku zarządzany był przez spółkę zewnętrzną, w czasie pandemii utworzono w niej szpital tymczasowy, a obecnie obiekt nadzoruje miejska spółka Żegluga Szczecińska Turystyka Wydarzenia.
Komentarze
35