"Chcemy zbudować ranking fajnych miejsc. Fajnych miejsc nie wybranych z przewodnika, ale wybranych przez mieszkańców i turystów." - mówi Krzysztof Sowa, odpowiedzialny za projekt Hot-Point, który wczoraj rozpoczął swoją działalność. Efektem rozpoczętych działań będzie wydanie papierowej mapy z „Gorącymi punktami” oraz stworzenie aplikacji na telefon komórkowy.

Głosować można w wielu kategoriach, podzielonych na podkategorie, wśród których znajdziemy znane dobrze z przewodników zabytki, muzea, pomniki jak i bardziej przyziemne atrakcje takie jak szeroko pojęta gastronomia, lokale rozrywkowe czy sportowe, a nawet… galerie handlowe. Każdy użytkownik może zagłosować jeden raz na jedno miejsce (można oddawać głosy na różne miejsca). Aby wesprzeć swoje ulubione miejsce – trzeba się zalogować – stworzyć konto lub skorzystać z połączenia z kontem facebook.

Szczecin pełen jest ciekawych, ale nie znanych szerzej miejsc – Hot-Point ma pozwolić je odkryć. „Chcemy zmienić nieco archaiczne pojęcie atrakcji miejskiej czy turystycznej, dlatego iż widać gołym okiem, że pojęcie to się mocno zdezawuowało w ostatnich latach. Współcześnie mianem atrakcji można nazwać to miejsce, które sprawia, że miasto zaczyna dzięki niemu żyć i gromadzić wokół siebie ludzi.” – mówi Krzysztof Sowa z Fundacji Hot-Point, organizującą całe przedsięwzięcie.

Koniec głosowania nastąpi latem i wtedy – jak zapowiadają twórcy - poznamy rzeczywiste atrakcje Szczecina, które warto zobaczyć lub odwiedzić.

Wierzymy, że dzięki naszym działaniom, Szczecinianie w końcu poznają swoje miasto, docenią jego piękno i przestaną je nazywać „wioską z tramwajami”, a każdy z nich stanie się swoistym Ambasadorem Szczecina.” – mówi Krzysztof Sowa.

Portal wSzczecinie.pl jest patronem medialnym HOT-POINT.