Prowadzenie własnej firmy jest marzeniem milionów Polaków, dla których praca na etacie nie jest wystarczająco satysfakcjonująca. Wielu z nich już zrobiło pierwszy krok do otworzenia swojego biznesu. Tworzą się biznesplany, przeliczane są budżety, wyszukiwane lokale. Każda firma jednak – by działać prężnie i przynosić zysk – musi też skutecznie się promować. Jakie są najlepsze sposoby na zareklamowanie małego biznesu? Podpowiadamy.

Reklama w sieci

Pierwszym i najpopularniejszym dziś sposobem na to, by wypromować swój biznes, jest zainwestowanie w reklamę w Internecie. To prosta, efektywna i stosunkowo tania metoda pozyskania nowych klientów. Na początek najlepiej sprawdzą się reklamy w wyszukiwarce Google oraz na Facebooku i Instagramie.

Wybór konkretnego medium powinien być uzależniony od grupy docelowej, do której chcemy kierować nasze produkty czy usługi. Jeśli mamy zamiar sprzedawać ubrania czy kosmetyki, doskonale sprawdzi się kampania na Instagramie. Z kolei części samochodowe lub naprawa sprzętu AGD jest skierowana do innych użytkowników i zdecydowanie lepiej zadziała np. na Facebooku. W pierwszej fazie promocji wystarczy stworzyć firmowe konta na portalach i napisać kilka interesujących postów. Warto skorzystać też z opcji sponsorowania postów – to sposób na to, by treści dotarły do większej liczby osób.

Dobry lokal to podstawa

Nie sposób zapomnieć również o bardziej tradycyjnej formie reklamy, a więc odpowiednim wyeksponowaniu lokalu użytkowego. W Warszawie, Gdańsku, Szczecinie czy Poznaniu najlepsze będą lokalizacje centralne lub takie położone na gęsto zamieszkanych osiedlach. Tu znów istotne jest to, co konkretnie chcemy promować. Lokal użytkowy na warszawskiej Woli będzie idealny dla salonu kosmetycznego, sklepu z warzywami, apteki czy restauracji.

Pamiętajmy, by odpowiednio udekorować witrynę lokalu. Niech widoczna będzie nazwa, na drzwiach koniecznie godziny otwarcia i, ewentualnie, informacja o promocjach, która zachęci nowych klientów do wejścia do środka.

Tradycyjne metody reklamowe

Pamiętajmy też o tak zwanej poczcie pantoflowej, która jest jedną z najskuteczniejszych form reklamy dla małych firm. Dobrze wykonana usługa i zadowolony klient to najlepsza promocja! Jedna usatysfakcjonowana osoba z pewnością przekaże swoją opinię dalej, zachęcając nowych klientów do skorzystania z tego, co oferujemy.

Warto też zainwestować w ulotki, naklejki i katalogi prezentujące usługi lub produkty. Te ostatnie sprawdzą się szczególnie w branży dóbr luksusowych lub beauty.

Choć początkowe inwestycje reklamowe mogą się wydawać kosztowne, to jest to wydatek, który warto ponieść. Pozwólmy potencjalnym klientom poznać nasz biznes. Tylko tak możemy zdobyć ich zaufanie!