Walczą ze szpetotą przestrzeni publicznej, dlatego zorganizowali plebiscyt na najładniejszą witrynę w mieście. Głosować można jeszcze tylko dzisiaj.

"Plebiscyt na Najpiękniejszą Witrynę w Szczecinie w roku 2014" wystartował 21 lipca. Przez 10 dni każdy mógł zgłosić swoją witrynę-kandydatkę. Mogły to być witryny lokali usługowych, handlowych, gastronomicznych, hotelowych, oddziałów instytucji, sieciowych (które były oceniane w innej kategorii), ale musiały należeć do obiektów prosperujących (prowadzących aktywną działalność), znajdujących się w granicach administracyjnych Szczecina i nie będących częścią kompleksów handlowych o zamkniętej kubaturze.

Do finału komisja Plebiscytu zakwalifikowała dziesięć witryn, na które można głosować jeszcze tylko dzisiaj do godz. 20:00 na stronie www.sens.szczecin.pl/witryna-roku-2014/  

W finale znaleźli się:

1. Brancewicz Salon Mody, al. Papieża Jana Pawła II 48

2. CoffeHaus i Zielony Koliber Salonik kwiatowy jako zgrany duet sąsiedzki przy placu Żołnierza Polskiego 3

3. Esy Floresy Kwiaciarnia na Boh. Getta Warszawskiego 5

4. Hospudka Restauracja czeska na Kaszubskiej 12 (Mały Deptak)

5. Koch Cukiernia na Jagiellońskiej 2

6. Lampy Stylowe w klasie witryn zabytkowych pod ochroną konserwatorską przy Boh. Getta Warszawskiego 23

7. Manufaktoria Wędliny robione na miejscu, Rayskiego 26

8. Radecki Restauracja Pub, Tkacka 12

9. Stojaki, Manufaktura spożywczo - rowerowa przy Rayskiego 19

10. Towarzyska Bar na Deptaku Bogusława X 50    

W kategorii witryn reprezentujących sieci wygrała już witryna lokalu Madonna, Salon Mody Ślubnej na Końskim Kieracie 13. Tym samym po zakończeniu Plebiscytu zdobędzie tytuł Wyróżnienie Plebiscytu.  

"Plebiscyt na Najpiękniejszą Witrynę w Szczecinie w Roku 2014" zorganizowali Projekt Wandalovy Związku Polskich Artystów Plastyków Okręg Szczeciński, odpowiedzialny m.in. za oznaczanie wlepką „Brawa dla wandala” zdewastowanych miejsc na Cmentarzu Centralnym czy instalację „Wybryki” przeprowadzoną na Podzamczu podczas tegorocznej Nocy Muzeów, oraz Stowarzyszenie Estetycznego i Nowoczesnego Szczecina - SENS.

Akcja ma na celu promocję szczecińskich działalności gospodarczych, które dbają o swoją zewnętrzną prezencję: mają piękne witryny, aranżowane ze smakiem wystawy, ciekawe szyldy i wnoszą w przestrzeń przed lokalem gustowne umeblowanie ulicy. Witryny, choć ignorowane, mają niezwykle istotny wpływ na wygląd szczecińskich ulic i placów, a to z kolei wpływa na postrzeganie miasta jako całości przez turystów i mieszkańców.

Zobacz też: Szukają najładniejszej witryny w Szczecinie