Poszukiwany będzie wykonawca, który wybuduje II etap obwodnicy Przecławia i Warzymic, obwodnicę Kołbaskowa oraz wiadukt i plac do kontroli na autostradzie A6 tuż przed granicą. Zakończenie wszystkich prac spodziewane jest w 2028 roku.
Informacja o przetargu została wysłana do publikacji w Dzienniku Urzędowym UE. Zadania są trzy, ale wykonawca będzie jeden. Projekty są gotowe, więc zwycięzca przetargu od razu przejdzie do prac budowlanych.
– Rozpoczynamy kolejne inwestycje, które przede wszystkim usprawnią komunikację i pozwolą na wyprowadzenie ruchu z obszarów zamieszkanych, poprawiając sytuację mieszkańców. Niezwykle istotne znaczenie będzie miała też budowa nowego węzła Szczecin Zachód na autostradzie A6, który pozwoli kierowcom dostać się na przyszłą Zachodnią Obwodnicę Szczecina, która stanowi inwestycyjny priorytet dla stolicy Pomorza Zachodniego oraz gmina sąsiednich i jest ważnym elementem docelowego układu drogowego północno-zachodniej części kraju – powiedział wiceminister infrastruktury Arkadiusz Marchewka.
Dwie nowe obwodnice
Dziś obwodnica Warzymic i Przecławia kończy się tymczasowym rondem na wysokości Smętowic, gdzie kierowcy wjeżdżają na stary odcinek DK13. Do wybudowania pozostał jeszcze 2,3-kilometrowy odcinek, który w przyszłości będzie wspólnym przebiegiem drogi ekspresowej S6 (Zachodniej Obwodnicy Szczecina) i DK13. Zaplanowano węzeł Siadło Górne (łączący DK13 z przyszłą S6) i nowy węzeł autostradowy Szczecin Zachód, na połączeniu z A6 (w pobliżu Amazona). Po drodze powstanie 10 wiaduktów.
Obwodnica Kołbaskowa rozpocznie się w nowym węźle Szczecin Zachód i od wschodu ominie Kołbaskowo. Jednojezdniowa droga klasy GP będzie miała 5,6 kilometrów długości. Na połączeniu z drogą powiatową Kołbaskowo – Moczyły powstanie rondo. Podobne skrzyżowanie połączy nowy odcinek z obecnym przebiegiem DK13 w pobliżu Rosówka. Ostatnie rondo zaplanowano 300 metrów przed granicą, na połączeniu z drogą powiatową z Kamieńca.
Budowa obu obwodnic ma zająć łącznie 27 miesięcy. Nie wliczają się w to okresy zimowe od 16 grudnia do 15 marca.
Nowa infrastruktura przed granicą
Planowane prace mają również rozwiązać problem z zawracaniem na A6 tuż przed granicą. Obecnie trzeba jechać do kolejnego węzła, po stronie niemieckiej, który jest 9,5 km dalej. Możliwość zawracania zapewni nowy wiadukt nad autostradą A6 z łącznicami i jezdniami manewrowymi.
Po południowej stronie autostrady powstanie plac do kontroli dla służb. Obecnie takiego miejsca nie ma, funkcjonariusze muszą korzystać z dróg przy stacjach paliw.
Budowa nowej infrastruktury ma zająć 16 miesięcy od dnia podpisania umowy z wykonawcą.
Komentarze
14