Co piąty uczestnik finału regat The Tall Ships Races przyjechał z zagranicy. Prawie wszyscy na Wałach Chrobrego i Łasztowni wydali pieniądze. Ponad połowa była skłonna polecić tę imprezę innym osobom.
Kim byli uczestnicy imprezy?
Wśród ankietowanych aż 20,9% osób przyjechało z zagranicy. W tej grupie zdecydowanie dominowali goście z Niemiec, którzy stanowili 57,65% wszystkich obcokrajowców. Z regionów Polski oczywiście najszerzej reprezentowane było Zachodniopomorskie, ale według badania IPC mieszkańcy tego województwa to tylko 12% wszystkich uczestników finału. Niewiele mniej osób pochodziło z województwa mazowieckiego (10,6%). 89% wszystkich respondentów specjalnie przyjechało do Szczecina by wziąć udział w zlocie żaglowców, 7,2% osób połączyło to z urlopem nad morzem.
Najwięcej osób odwiedzających imprezę było w wieku od 25 do 34 lat (24,5%). Ponad trzy czwarte pytanych jest w związku małżeńskim i ma dzieci. Ponad połowa deklarowała wykształcenie średnie.
Co najczęściej robili i ile wydali?
Największą atrakcją według respondentów były rzecz jasna żaglowce (66,8% odpowiedzi). Aż 81,9% ankietowanych stanęło na pokładzie choćby jednego z nich. Najatrakcyjniejszym punktem imprezy dla dużej części odwiedzających były koncerty na scenie głównej (31,4%).
Praktycznie wszyscy goście tolszipów pozostawili na terenie imprezy swoje pieniądze. Jakieś wydatki w trakcie wydarzenia deklarowało 96,9% badanych. Co czwarty z nich (24,7%) zamierzał wydać ponad 300 zł. Większe kwoty deklarowali turyści zagraniczni. Najczęstszym zakupem były posiłki (82,9%), ale dużym zainteresowaniem cieszyły się również wesołe miasteczka (odwiedziło je 37,6% respondentów) oraz stoiska z różnymi zabawkami (17% odpowiedzi).
Ponad połowa poleciłaby szczecińską imprezę innym
Ankietowani najczęściej brali udział w dwóch dniach finału regat (jedna trzecia pytanych). Jedna czwarta respondentów przychodziła na Wały Chrobrego i Łasztownię każdego z trzech dni, a jedna piąta wybrała się tylko w jeden dzień.
Prawie co trzeci z pytanych (30,4%) uczestniczył we wcześniejszych szczecińskich finałach The Tall Ships Races w 2007 i 2013 roku. 69,6% badanych brało udział w imprezie po raz pierwszy.
Ponad połowa uczestników badania była bardzo zadowolona z udziału w imprezie i zdecydowanie skłonna polecić to wydarzenie innym osobom. Wskaźnik NPS (Net Promoter Score) był dodatni i wyniósł 59,2%. To narzędzie badające lojalność klientów do określonej marki. Wartości dodatnie NPS uznawane są za wynik dobry, wartości powyżej 50 za doskonały.
Komentarze
2