Prace przy przebudowie ul. Szafera skupiają się na razie przede wszystkim na infrastrukturze podziemnej. Na zdjęciach z powietrza już teraz widać jednak jak duża będzie pętla tramwajowo-autobusowa przy Netto Arenie, która kiedyś w przyszłości ma zastąpić pętlę na Krzekowie.

– Trwają prace wodno-kanalizacyjne na odcinku Wojska Polskiego – Jarzyńskiego oraz w miejscu planowanej pętli. Wykonano przebudowę ciepłociągu, którego przełączanie planowane jest w maju, po zakończeniu sezonu grzewczego. Prowadzone są roboty elektryczne i telekomunikacyjne oraz przebudowa sieci gazowych w rejonie ulic Romera/Szeroka. Wykonawca przystąpił do rozbiórek fundamentów po garażach w rejonie pętli, równolegle trwają prace ziemne na odcinku pętla – Wojska Polskiego oraz przy murach oporowych – relacjonuje Hanna Pieczyńska, rzecznik prasowy spółki miejskiej Tramwaje Szczecińskie.

Przebudowany zostanie cały odcinek ul. Szafera, od al. Wojska Polskiego do ul. Szerokiej. Powstanie tam ulica o dwóch jezdniach, każda po dwa pasy ruchu i cztery ronda (na każdym skrzyżowaniu). W pasie rozdzielającym jezdnie zaplanowano torowisko tramwajowe, a obok Netto Areny dużą pętlę tramwajowo-autobusową.

Wszystko ma być gotowe w połowie 2021 r. Wykonawcą prac jest firma Eurovia Polska. Ich koszt to 125 mln zł.

W dalszej przyszłości, planowana jest budowa nowej drogi z torowiskiem (roboczo nazwanej Nowoszeroką), która bezpośrednio połączy ul. Szafera z okolicami pętli tramwajowo-autobusowej na Krzekowie.