Slogan to hasło, które jest nierozerwalnie związane z nazwą Twojej firmy i elementami jej identyfikacji wizualnej. W związku z tym, pamiętaj, że projektowanie firmowego sloganu absolutnie nie powinno się odbywać w oderwaniu od ich charakteru. Co więcej, wiele udanych sloganów reklamowych weszło na stałe do języka potocznego, a jednym z podstawowych celów tego rodzaju haseł jest zwiększenie świadomości marki.
Stworzenie sloganu reklamowego można zlecić wyspecjalizowanym agencjom, ale niektórzy przedsiębiorcy decydują się na spróbowanie własnych sił w opracowywaniu hasła dla ich firmy. O czym w takim razie warto pamiętać projektując chwytliwy slogan, pasujący do prowadzonej przez Ciebie działalności?
Zakomunikuj wartości, którymi kieruje się Twoja marka. Prowadzisz rodzinną firmę? Twoja marka działa na rynku od pokoleń? Używasz tylko ekologicznych produktów i dbasz o środowisko naturalne? Tworząc slogan reklamowy, w miarę możliwości możesz zaakcentować podstawowe wartości, które są ważne dla firmy.
Zredukuj liczbę znaków. Bardzo długi slogan reklamowy to zwykle nienajlepsze rozwiązanie. Dlaczego? Zbyt długie hasło reklamowe może być trudne do zapamiętania. Tymczasem podstawową rolą sloganu jest wrycie się w pamięć konsumentów, zwiększając w ten sposób świadomość promowanej marki. Błyskotliwe, pomysłowe hasło sprawi, że potencjalni klienci łatwiej rozpoznają i zapamiętają ofertę Twojej firmy. Oczywiście nie oznacza to, że krótsze hasło reklamowe jest zawsze najlepszym rozwiązaniem – to indywidualna kwestia, ale staraj się w miarę możliwości jak najbardziej skondensować jego treść.
Bądź oryginalna(y). Baw się słowami, nie bój się wykorzystywać pomysłowych wyrażeń itp. Twój slogan reklamowy ma, jak już wspomnieliśmy wyżej, skutecznie zapadać w pamięć, dlatego zabawny lub błyskotliwy zwrot może okazać się marketingowym strzałem w dziesiątkę. Unikaj natomiast oklepanych, banalnych rozwiązań.
Zaakcentuj kluczowe zalety Twojej oferty. W tym przypadku bardzo pomocna może okazać się dla Ciebie wiedza o grupie docelowej Twojego produktu lub usługi. Im lepiej ją poznasz, tym skuteczniej dobierzesz słowa pozwalające na podkreślenie najważniejszych zalet proponowanej oferty. Kluczowe znaczenie w tym kontekście mają przede wszystkim najważniejsze potrzeby odbiorców. Jeśli je poznasz, łatwiej udowodnisz, że to co masz do zaproponowania potencjalnym klientom, sprosta ich oczekiwaniom.
Zanim rozpoczniesz wymyślanie sloganu reklamowego możesz stworzyć personę marketingową, czyli wzorcowego klienta, który reprezentuje cechy typowe dla Twoich potencjalnych odbiorców. Zwróć uwagę na to, że prawdopodobnie inaczej będziesz chciał(a) zareklamować firmę z odzieżą dla młodych osób, a inaczej przedsiębiorstwo świadczące usługi B2B.
Nie bazuj na chwilowych trendach. Slogany reklamowe zwykle charakteryzuje długa żywotność – bardzo często udane hasło „wiąże” się z marką na wiele lat. Zatroszcz się więc o to, żeby Twój slogan miał dłuższą przydatność. W praktyce, warto stawiać na rozwiązania, które opierają się czasowym trendom.
Pamiętaj, że projektując slogan reklamowy musisz przyjąć uczciwą postawę wobec konsumentów. Oznacza to, że Twój komunikat i stwierdzenia lub obietnice, które się w nim pojawiają naprawdę mają pokrycie w rzeczywistości.
Komentarze
2