Pięć podmiotów jest zainteresowanych przebudową nabrzeży w rejonie Basenu Kaszubskiego i dostosowaniem ich do wymogów pogłębionego w przyszłości toru wodnego. Najtańszą ofertę w przetargu złożyła Korporacja Budowlana Doraco (222 mln zł), która jest częścią konsorcjum pracującego przy przebudowie szczecińskiego stadionu.

Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA w poniedziałek otworzył koperty w przetargu na roboty budowlane w ramach inwestycji: „Poprawa dostępu do portu w Szczecinie w rejonie Basenu Kaszubskiego”. Przygotowano na ten cel budżet w wysokości 285 mln zł i okazało się, że cztery oferty spełniają te warunki.

Poza Korporacją Budowlaną Doraco (222 mln zł), w budżecie zmieścili się: Budimex (262 mln zł), konsorcjum firm Roverpol i Rover Maritime (276 mln zł) oraz Strabag (277 mln zł). Najwyższe wymagania finansowe miało konsorcjum firm NDI i NDI Sopot (295 mln zł). Po analizie ofert zapadnie decyzja o podpisaniu umowy z wybranym wykonawcą.

Co zostanie zrobione?

– W ramach inwestycji w Basenie Kaszubskim szczecińskiego portu powstanie m.in. nowe nabrzeże Dąbrowieckie, a zmodernizowane zostaną nabrzeża Katowickie i Chorzowskie. Akweny portowe uzyskają głębokość 12,5 metra – informuje Monika Woźniak- Lewandowska, specjalista ds. komunikacji i PR w ZMPSiŚ.

Basen Kaszubski zwany jest również Basenem Górniczym i kojarzy się szczecinianom przede wszystkim z pobliskim węzłem komunikacji miejskiej o tej samej nazwie.

Druga inwestycja

Wielomilionowa inwestycja planowana jest również w innym rejonie portu, w rejonie Kanału Dębickiego, czyli w pobliżu Elewatora Ewa. Tam też ZMPSiŚ otworzył koperty z ofertami zainteresowanych firm. Najtańsza jest oferta konsorcjum spółek NDI oraz NDI Sopot. Opiewa na 343 mln zł.

– Inwestycje mają unijne dofinansowanie z Funduszu Spójności Program Infrastruktura i Środowisko. Termin zakończenia robót przewidziano na koniec 2023 r. – zaznacza Monika Woźniak-Lewandowska.