Chcesz, by twoja strona internetowa była jeszcze lepiej widoczna w sieci? Zastanawiasz się, co możesz zrobić, by zwiększyć ruch na stronie i osiągnąć wyznaczone cele sprzedażowe? W takim razie koniecznie postaw na audyt SXO i przekonaj się, co jeszcze możesz zrobić, by być lepiej widocznym w sieci.

Definicja SXO

Co to SXO? Zacznijmy od definicji: SXO to skrót od angielskiego zwrotu Search Experience Optimization, które możemy przetłumaczyć jako optymalizację doświadczeń z wyszukiwania. Chodzi tu oczywiście o doświadczenia użytkowników internetowych i twoich potencjalnych klientów.

Działania SXO łączą w sobie elementy SEO, czyli działania, które pomogą wypozycjonować twoją stronę tak, by znalazła się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania Google. Jednocześnie to także odpowiednie kroki ku temu, by doświadczenia użytkownika z twojej witryny były jak najlepsze.

Samo SEO to już zdecydowanie za mało

Do tej pory wydawało ci się, że twoja strona ma się dobrze, ponieważ dbasz o odpowiednie działania SEO? A mimo to wciąż czegoś brakowało przy analizie wyników? Przyczyną prawdopodobnie był brak działań w zakresie SXO lub po prostu nieumiejętne ich wdrożenie. Dziś marketingowcy, ale i wszyscy związani z branżą e-commerce zdają sobie sprawę z tego, że bez odpowiednich działań SXO trudno będzie uzyskać lepszą widoczność w sieci.

SXO a lepszy poziom konwersji

Zatroszczenie się o doznania użytkowników twojej witryny to szansa na poprawienie i wzrost poziomu konwersji. Co to realnie oznacza dla twojego biznesu? Mniej porzuconych koszyków, więcej zapisów do newslettera czy większą ilość wypełnionych formularzy kontaktowych. Wszystko to dzięki pozytywnym doświadczeniom użytkownika! Dlaczego tak się dzieje? Ponieważ internauci zwracają uwagę m.in. na:

  • odpowiednią ochronę danych,
  • prosty proces zakupowy,
  • intuicyjną nawigację na stronie,
  • przejrzystą i czytelną witrynę,
  • dokładny opis oferty,
  • przekonujące CTA (call to action).

Jednym słowem im czytelniejsza jest twoja witryna, a doświadczenia użytkownika z pobytu na niej lepsze, tym większa szansa na to, że powróci on do twojego sklepu, wykonując wcześniej krok, na którym najbardziej ci zależało (finalizacja transakcji, zapis do newslettera). Dziś nie należy skupiać się wyłącznie na technicznych aspektach strony, SEO i robotach Google. Warto w działaniach uwzględnić przede wszystkim realnego użytkownika i jego doświadczenia.

Agencja SXO — skorzystaj z pomocy specjalistów w dziedzinie

SXO to tak naprawdę zbiór działań z kilku różnych dziedzin: https://sempai.pl/oferta/sxo/. W takich działaniach należy uwzględnić skuteczne taktyki SEO, elementy UX czy dobre praktyki CRO. Z tego też tytułu takie zadanie najlepiej zlecić doświadczonej agencji.

Przed rozpoczęciem jakichkolwiek działań przeprowadzą oni audyt SXO, dzięki czemu dowiesz się, jakie elementy na twojej witrynie wymagają poprawy. Audyt pomoże też monitorować postępy i sprawi, że agencja zaproponuje ci skuteczne rozwiązania, dopasowane na miarę twoich potrzeb - przeczytaj.

Skoordynowanie działań w zakresie SXO oraz SEO sprawi, że strona www osiągnie lepszą pozycję w wyszukiwarce, ruch organiczny na witrynie zwiększy się, a twój serwis zyska lepszą ochroną przez zmianami algorytmu Google.

Pamiętaj, że dziś liczą się nie tylko boty Google, ale przede wszystkim użytkownik i jego doświadczenia! Nie wahaj się więc ani chwili i koniecznie sprawdź, jakie działania może zaproponować ci agencja oraz jak zmiany na stronie pomogą ci w osiągnięciu upragnionych rezultatów.