Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała z firmą KBI z Katowic umowę na dokończenie budowy wiaduktu na węźle Kijewo. Tym samym prace przerwane w ubiegłym roku przez Energopol zostaną wznowione.

Energopol został wyrzucony z placu budowy, bo ze względu na problemy finansowe nie był w stanie kontynuować prac. GDDKiA zdecydowała, że rozgrzebana inwestycja zostanie podzielona na trzy części. Na razie podpisano umowę na realizację pierwszej z nich.

Chodzi o budowę północnego wiaduktu węzła. Będzie szerszy i dłuższy niż stara konstrukcja. Poprzedni wykonawca zdążył tylko częściowo zbudować przyczółki i podporę środkową. KBI będzie miało teraz cztery miesiące na dokończenie wszystkich prac. Otrzyma za nie 7,38 mln zł.

Znany jest również wykonawca drugiej części inwestycji. Obejmuje ona dokończenie budowy jezdni DK10 w stronę Szczecina oraz łącznic węzła dla relacji Stargard-Świnoujście i Świnoujście-Szczecin. Zaakceptowano ofertę firmy Strabag, która opiewa na 32,07 mln zł i była jedyną jaka wpłynęła w przetargu. Na początku przyszłego tygodnia z wykonawcą ma być podpisana umowa. Wtedy rozpoczną się prace, które potrwają 5 miesięcy.

- Te dwa etapy razem mają umożliwić uruchomienie do końca tego roku przejazdu przez węzeł nowo wykonanym wiaduktem i północną (w stronę Szczecina) jezdnią DK10. Zmniejszy to utrudnienia, gdyż nowa jezdnia i wiadukt są szersze i mają cztery pełne pasy ruchu. Przeniesienie ruchu na nowy wiadukt umożliwi realizację pozostałych do wykonania robót – które wchodzą w skład trzeciej części. Te roboty to między innymi wykonanie jezdni DK10 w stronę Stargardu wraz z południowym wiaduktem węzła, przebudowa jezdni autostrady A6, budowa jezdni zbiorczo-rozporowadzających w ciągu autostrady A6 i wykonanie pozostałych łącznic węzła – informuje Mateusz Grzeszczuk, rzecznik prasowy szczecińskiego oddziału GDDKiA.

Ogłoszenie przetargu na trzeci etap finalizacji przebudowy planowany jest jeszcze w czerwcu.