22 nowa tramwaje niskopodłogowe trafią do Szczecina do marca 2014 roku. Pierwsze 6 pojawi się w naszym mieście w ciągu 180 dni od podpisania umowy.

Urząd Zamówień Publicznych nie wniósł uwag do postępowania na 22 nowe, niskopodłogowe tramwaje dla Szczecina. Przetarg wygrała bydgoska Pesa, która dostarczy Swingi.

Zgodnie z założeniami dostawa tramwajów będzie podzielona na dwa etapy. Pierwszych sześć tramwajów musi dotrzeć do Szczecina w ciągu 180 dni od podpisania umowy. Ta będzie podpisana jeszcze w październiku. Pozostałych 16 wagonów trafi do Szczecina pomiędzy październikiem 2013 a marcem 2014 r.

Swingi będą nieco różnić się od tych, które jeżdżą już po szczecińskich torowiskach. Tramwaje będą jednobryłowe, pięcioczłonowe w pełni niskopodłogowe o długości 30, 12 m. każdy (niecałe dwa metry krótsze od jeżdżących już po Szczecinie 6 Swingów). Wyposażone będą w cyfrowy monitoring, automat do sprzedaży biletów, klimatyzację, dwie rozkładane rampy dla wózków przy drugich i trzecich drzwiach, bezprzewodowy internet, elektroniczny system informacji pasażerskiej.

Oprócz tramwajów zamówienie obejmuje także dostarczenie wieżowego pojazdu dwudrogowego, który będzie dostosowany do jazdy po torowiskach i jezdni, specjalistyczny pojazd do spychania i holowania tramwajów a także dwa samojezdne pojazdy do napełniania piasecznic w tramwajach.

Dostawca tramwajów będzie musiał także dostarczyć pakiet naprawczy, części zamienne do pojazdów a także zobowiązany będzie do przeszkolenia pracowników TS w zakresie obsługi jak i naprawy pojazdów. Tramwaje objęte zostaną pięcioletnią gwarancją. Wartość umowy ok. 151 milionów złotych. Pieniądze na tabor będą pochodzić m.in. z kredytu i dofinansowania z Unii Europejskiej.

Pesa była jedyną firmą, która odpowiedziała na zaproszenie do składania ofert w przetargu. Inne zaproszone firmy: Solaris, Skoda i CAF nie złożyły swoich ofert cenowych.