Spółka Szczecińskie Inwestycje Miejskie otworzyła koperty w przetargach na miejskie części przystanków SKM: Zdroje, Stołczyn i Cmentarz Centralny. Wszystkie oferty były wyższe niż zakładany wcześniej budżet.

W projekcie SKM miasto odpowiada za budowę infrastruktury wokół planowanych przystanków kolejowych, która w przyszłości ma pomóc w przesiadkach na pociąg. W piątek zakończył się termin składania propozycji potencjalnych wykonawców na trzy takie inwestycje.

– Zadania obejmują m.in. wykonanie chodników, miejsc postojowych dla samochodów, stojaków na rowery, przebudowę lub budowę fragmentów ulic, modernizację infrastruktury (sieci teletechniczne i energetyczne, kanalizacja deszczowa itp.). Zadania realizowane będą w formule zaprojektuj i wybuduj, co oznacza, że przyszli wykonawcy oprócz prac budowlanych, będą musieli uzupełnić dokumentację projektową i uzyskać pozwolenia, uzgodnienia i decyzje niezbędne do rozpoczęcia robót budowlanych – informuje Piotr Zieliński, rzecznik prasowy miasta ds. inwestycji.

Szczecin Zdroje

W przetargu na miejską część przystanku Zdroje wzięły udział dwie firmy. Elbud Szczecin zaproponował 3,85 mln zł, a Musing Bud ze Szczecina 3,16 mln zł. Tymczasem miasto zamierzało wydać na ten cel maksymalnie 2,1 mln zł. Decyzja o dołożeniu pieniędzy lub unieważnieniu postępowania zapadnie po analizie oferty.

Szczecin Stołczyn

Jeszcze większe rozbieżności pojawiły się w przetargu na infrastrukturę wokół przystanku Stołczyn (Glinki). Elbud Szczecin jest gotowy wykonać planowane tam prace za 7,8 mln zł. To ponad 3 mln zł więcej niż liczyło miasto.

– Kwota jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia wynosi 4 549 376,36 zł brutto. Oferta będzie analizowana przez komisję przetargową – mówi Piotr Zieliński.

Szczecin Cmentarz Centralny

Dołożyć pieniądze, aby pozytywnie rozstrzygnąć przetarg, trzeba będzie także w przypadku przystanku Cmentarz Centralny (Ku Słońcu). Firma Kristone Krystian Siuda zaproponowała za swoje usługi 3,44 mln zł. W budżecie miasta zapisano 2,22 mln zł.

Pierwsze miejskie węzły przesiadkowe powstały przy przyszłych przystankach Łękno i Podjuchy. Później wyłoniono wykonawców i rozpoczęto prace przy stacjach SKM: Niemierzyn, Stołczyn Północny, Skolwin Północny, Pomorzany, Zdunowo, Gocław. Na rozstrzygnięcie czekają przetargi na: Dunikowo, Dąbie (część północna), Łasztownię, Niebuszewo, Skolwin, Drzetowo, Turzyn, Trzebusz, Załom, Cmentarz Centralny, Zdroje, Stołczyn, Golęcino i Żelechową. Do 4 sierpnia trwa przetarg na południową część infrastruktury wokół przystanku Dąbie. Niedawno unieważniono przetargi na Pogodno (brak ofert). Będzie musiał zostać powtórzony.

Za budowę samych przystanków i przebudowę infrastruktury kolejowej odpowiada PKP PLK. Inwestycja jest opóźniona. Jej finał jest obecnie zapowiadany na 2024 rok.