Zmienia się organizacja ruchu na dworcu Szczecin Główny. Od niedzieli, 1 września pasażerowie będą mogli korzystać z przebudowanej kładki od ul. Kolumba, a pociągi zatrzymają przy zmodernizowanym peronie 3. Jednocześnie z użytku wyłączony zostanie peron 4.
Na szczecińskim dworcu zakończyły się główne prace na peronie 3. Jak informuje biuro prasowe PKP PLK, został on wyposażony w nowe nagłośnienie, system wywołania ratunkowego SOS, antypoślizgową nawierzchnię ze ścieżkami naprowadzającymi dla osób niewidomych i słabowidzących. Zamontowano też nowe ławki, oświetlenie oraz monitoring. Wyremontowany peron zostanie udostępniony pasażerom 1 września. Od najbliższej niedzieli oddana do użytku zostanie też większa część „starej” kładki nad peronami (od ul. Kolumba).
Kładka przeszła gruntowny remont, zamontowano zadaszenie, wymieniono nawierzchnię i zainstalowano windy, które od poniedziałku zapewnią wygodne dojście na perony nr 1, 2 i 3. Docelowo wyremontowane przejście z nową kładką, wybudowanę w 2016 roku, połączy blisko 150-metrowy łącznik. Zostanie on oddany podróżnym do końca roku.
Jednocześnie od niedzieli, 1 września, zamknięte zostaną fragment kładki od ulicy Czarnieckiego i peron numer 4., na którym rozpoczną się prace. Jak informuje PKP PLK, peron 4. zostanie wydłużony, a wygodne dojście na peron zapewni winda. Kontynuowane są też prace przy przebudowie kładki od strony ulicy Czarnieckiego – po zakończonym remoncie dojście do niej zapewni wybudowana pochylnia. Na czas remontu peronu nr 4, pociągi podmiejskie będą odjeżdżać z peronów nr 1, 2 i 3. Obowiązuje także nowa organizacja ruchu na stacji Szczecin Główny. Dojście na perony zapewniono od ulicy Kolumba i ulicy Owocowej.
Prace na dworcu Szczecin Główny potrwają do końca tego roku. Ich koszt to około 60 mln zł, z czego około 51 mln zł pochodzi ze środków unijnych z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Prowadzona aktualnie inwestycja to kontynuacja przebudowy realizowanej między 2014 a 2016 r., w ramach której przebudowano budynek dworca, zmodernizowano perony nr 1. i 4. oraz wybudowano kładkę prowadzącą na ul. Owocową.
Komentarze
28