W najbliższych dniach rozpocznie się kolejny etap prac na Trasie Zamkowej.
- Stosowne informacje wyświetlone będą na tablicach Systemu Zarządzania Ruchem. Prosimy kierowców o szczególną uwagę i stosowanie się do oznakowania – apeluje Hanna Pieczyńska, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego. - Kierowców dojeżdżających do centrum Szczecina zachęcamy do pozostawiania aut na parkingu park&ride przy ul. Hangarowej i korzystanie z komunikacji miejskiej. Z ulicy Hangarowej w kierunku centrum dojedziemy liniami tramwajowymi nr 2, 7 i 8 – dodaje.
Remontują już prawie 4 miesiące
Remont Trasy Zamkowej rozpoczął się na początku października ubiegłego roku. Prace mają potrwać prawie rok (48 tygodni). Ich koszt to 40 mln zł. Do tej pory rozebrano warstwy asfaltowe jezdni wraz z betonową płytą wyrównawczą oraz wszystkie elementy wyposażenia obiektu: bariery ochronne, krawężniki, balustrady i dylatacje.
- Trwają ostatnie prace związane z rozbiórką gzymsów. Zakończono montaż sączków odwadniających na mostach stalowych, a obecnie trwa montaż wsporników pod latarnie oświetleniowe. Poprawiono także tymczasowe oznakowanie poziome przed wjazdem na Trasę Zamkową – wylicza Hanna Pieczyńska, rzecznik prasowy ZDiTM i dodaje: Rozpoczęły się również prace związane z naprawą powierzchni betonowych filarów i ustroju nośnego (prowadzone pod obiektem, niewidoczne z góry). Przez najbliższy czas będą odbywały się roboty przy zbrojeniu nowych elementów (gzymsy, nadbeton płyty pomostu, mury oporowe) oraz ich zabetonowaniu. Równolegle na wytwórniach konstrukcji stalowych wytwarzane są już elementy nowych balustrad, wpustów odwadniających, urządzeń dylatacyjnych itp.
Co się zmieni?
Prace remontowe obejmują odnowienie obiektu oraz elementów jego wyposażenia, przebudowę oświetlenia, remont kanalizacji deszczowej, wprowadzenie stałej organizacji ruchu, naprawę powierzchni betonowych i stalowych, zabezpieczenia antykorozyjnego, wykonanie chodników. Poprawiona zostanie infrastruktura rowerowa. Po remoncie cykliści zjeżdżający z Trasy Zamkowej w ul. Jana z Kolna pojadą wyregulowaną, wydzieloną ścieżką rowerową, która połączy się z istniejącą infrastrukturą. Zmodernizowane zostanie oznakowanie nawigacyjne na Odrze.
W fatalnym stanie
Trasa Zamkowa to jedna z arterii łączących centrum miasta z prawobrzeżem Szczecina. Średnio w dzień powszedni przez Trasę Zamkową w kierunku centrum przejeżdża około 20 tys. pojazdów. Ponad 17 tys. dojeżdża do okolic Bramy Królewskiej, część zjeżdża wcześniej, np. w ul. Jana z Kolna. Północną nitkę arterii oddano do użytku w 1987 roku. W związku z wieloletnią eksploatacją, liczący ponad 2 kilometry fragment przeprawy wymaga gruntowej modernizacji. Rutynowa, coroczna kontrola stanu odcinka wykazała konieczność jego remontu. Dodatkowo, po niedawnej awarii mostu Cłowego, miasto na prośbę radnych sprawdziło stan techniczny szczecińskich mostów. Wyniki dotyczące północnej nitki Trasy Zamkowej były najgorsze. Eksperci ocenili stan techniczny estakad na zaledwie 2,69 (w skali od 0 do 5). Mosty (nad Parnicą i Odrą Zachodnią) otrzymały „trójkę”. Nieco lepiej wygląda stan „młodszej” nitki wyjazdowej z miasta (estakady 2,75-2,85; mosty – 3), więc w pierwszej kolejności budowlańcy zajmą się północną częścią Trasy Zamkowej.
Komentarze
4