W związku z uwagami i sugestiami mieszkańców, ZDiTM wprowadza pierwsze korekty w siatce połączeń na prawobrzeżu. Zmiany będą obowiązywały od 1 marca i obejmą linie 61, 64, 91, 93, C oraz 81.
Wprowadzony zostanie nowy rozkład jazdy linii 61, zakładający korektę czasów przejazdu oraz dostosowanie do zmian w siatce komunikacyjnej Prawobrzeża.
Na linii 64 wprowadzone zostaną skomunikowania z linią 61.
W dni powszednie uruchomiony zostanie dodatkowy kurs linii 91 w relacji Zakłady Mięsne – Turkusowa o godz. 22:18.
Na linii 93 kurs o godz. 22:01 z Basenu Górniczego (we wszystkie dni tygodnia) zostaje wydłużony do przystanku „Jaśminowa ZUS”.
Na linii 81 zmieniony zostanie rozkład jazdy tak, aby był skomunikowany z linią 61. Jednocześnie skorygowany zostanie czas przejazdu.
Na linii C wprowadzone zostają następujące zmiany: w dni powszednie kurs o godz. 4:55 z Osiedla Kasztanowego przesunięty zostanie na godz. 4:50, w dni powszednie uruchomione zostaną dodatkowe kursy o godz. 6:25 z placu Rodła i o godz. 7:05 z Osiedla Kasztanowego, we wszystkie dni tygodnia kurs o godz. 22:14 z Osiedla Kasztanowego przesunięty zostanie na godz. 22:02.
Wprowadzone zostają niżej wymienione zmiany nazw przystanków:
Cukrownia → Kwiatkowskiego
Dąbrowskiego → Plac Szyrockiego
Płocka Uniwersytet → Cukrowa Uniwersytet
Regalica → Most Gryfitów
Tor Regatowy → Kanał Leśny
Przystanki „Kwiatkowskiego” (dawny „Cukrownia”) „Szwoleżerów” i „Narutowicza” zostają przekwalifikowane na stałe.
- Ciągle trwa badanie napełnienia pojazdów na niektórych liniach. Pod uwagę brane są zmiany tras i częstotliwości kursowania – informuje Hanna Pieczyńska, rzecznik miasta ds. dróg i komunikacji miejskiej. - Wszystko musi być jednak poprzedzone dokładnymi badaniami, korekty w jednym elemencie całości, jaką jest siatka połączeń, rodzą konsekwencje w innych.
Nowa siatka połączeń na prawobrzeżu została wprowadzona wraz z uruchomieniem pętli Turkusowa, do której dojeżdżają linie tramwajowe 2, 7 i 8. Obok zbudowano 4 perony z przystankami autobusowymi, toaletę, 57 miejsc parkingowych oraz parking Bike&Ride z 3 wiatami ze stojakami rowerowymi. Zmienił się układ dróg dojazdowych do pętli, przebudowano skrzyżowanie ul. Turkusowej i Jasnej. Dopełnieniem całej inwestycji są ścieżki rowerowe, ciągi piesze, oświetlenie, monitoring i biletomat. Według pierwotnych planów pętla autobusowa przy ul. Turkusowej miała być gotowa już w czerwcu 2016 roku. Koszt jej budowy to 7,2 mln zł.
Komentarze
7