PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. budują 400-metrowy objazd dla pociągów w okolicach Krzyża Wielkopolskiego. Wszystko po to, by składy mogły ominąć remontowany wiadukt.

Trwa wart ok. 4,1 mld zł remont linii kolejowej Poznań – Szczecin. Jego częścią będzie przebudowa wiaduktu w pobliżu Krzyża Wielkopolskiego. Aby na czas planowanych tam prac zapewnić ciągłość ruchu bez przesiadek, powstaje kolejowy bajpas.

Będzie nim 400-metrowy odcinek torów na nowym nasypie wzdłuż linii Poznań – Szczecin i wiadukcie. Bajpas ma być gotowy w marcu. Powstająca właśnie infrastruktura zostanie rozebrana, gdy zakończy się remont wiaduktu na głównej linii.

– Przy modernizacji linii kolejowych szukamy najlepszych sposobów, by podróżnym zapewnić wygodny przejazd, a wykonawca mógł realizować inwestycje. Czterystumetrowy kolejowy bajpas koło Krzyża Wielkopolskiego to nietypowe rozwiązanie, które umożliwi realizację projektu na linii Poznań – Szczecin, ważnej krajowej i międzynarodowej trasie – tłumaczy Arnold Bresch, członek Zarządu ds. realizacji inwestycji w PKP PLK.

Modernizacja linii kolejowej Poznań – Szczecin ma charakter kompleksowy i jest podzielona na wiele etapów. Jej głównym celem jest zwiększenie prędkości pociągów na trasie do 160 km/h. Dzięki temu podróż między stolicami województw ma zajmować mniej niż 2 godziny.

Zauważalnym efektem remontu są na razie zmiany na 14 stacjach. W województwie zachodniopomorskim zmodernizowane infrastrukturę na przystankach: Szczecin Zdunowo, Reptowo i Choszczno.