Przebudowa ulic Modrej i Koralowej wkracza w nowy etap. Od środy 1 czerwca w pełni przejezdny w obu kierunkach będzie odcinek Wronia-Szeroka. Zamknięty dla ruchu (z niewielkimi wyjątkami) zostanie natomiast inny fragment ul. Modrej – od posesji nr 77 do ul. Nowowiejskiej.

– Przejazd zamkniętym odcinkiem będzie umożliwiony pojazdom komunikacji miejskiej, pojazdom budowy, służbom miejskim, pojazdom z przepustkami wydanymi przez wykonawcę robót. Zachowana będzie możliwość dostaw w godzinach 18:00-6:00 – informuje Piotr Zieliński, rzecznik prasowy spółki Szczecińskie Inwestycje Miejskie.

Przepustki przysługiwać będą mieszkańcom zamkniętego fragmentu ul. Koralowej oraz ulic Porannej i Sosnowej. Chęć wyrobienia takiej przepustki należy zgłosić wykonawcy pod numerem telefonu 734 474 557. Telefon będzie czynny w dni powszednie w godzinach 9:00-14:00.

Od strony ulic Rozmarynowej i Środkowej zostaną zamknięte wjazdy w ulicę Koralową. Dla kierowców wyjeżdżających z obszaru ulic Zaściankowa, Kaperska, Kirasjerów, sugerowany jest objazd do Szczecina przez węzeł Głębokie.

– W najbliższych dniach wykonawca prowadzić będzie prace przy układaniu mas bitumicznych na odcinku Wronia-Szeroka, dzięki czemu od czerwca, odcinek ten uzyska przejezdność w obu kierunkach. Z uwagi na toczące się prace i wzmożony ruch pojazdów budowlanych, prosimy o zachowanie uwagi oraz jeśli to możliwe, omijanie terenu budowy – apeluje Piotr Zieliński.

Modra i Koralowa to ulice, na których stan bardzo narzekali kierowcy. Po przebudowie jezdnie mają być tam szersze, przebudowane zostaną skrzyżowania oraz oświetlenie uliczne i kanalizacja deszczowa. Planowana jest też przebudowa i budowa nowych chodników.

Wykonawcą prac o wartości ponad 23 mln zł jest Strabag. Roboty ruszyły w listopadzie 2021 r. i powinny potrwać dwa lata. Nadzór nad realizacją sprawuje spółka Szczecińskie Inwestycje Miejskie.