Wymieniany jest ustrój nośny mostu nad Kanałem Zielonym, w ciągu ulic Celnej i Heyki. Ruch odbywa się tam wahadłowo, na przełomie maja i czerwca ma zostać przeniesiony na nowe przęsła.

Remontowany most to jedyna droga prowadząca na Kępę Parnicką. Od dawna był w stanie przedawaryjnym i ruch mógł odbywać się jedynie środkiem (wahadłowo).

– Na moście degradacji uległy prefabrykowane dźwigary, a korozji łożyska wałkowe. Na podstawie ekspertyzy stwierdzono, że miejscami obiekt został niedbale wykonany i zaprojektowany, co wpłynęło na jego małą trwałość. W 2019 roku, aby nie obniżać nośności do 20 ton, zapadła decyzja o zawężeniu i wprowadzenia ruchu jednym pasem – tłumaczy Hanna Pieczyńska, rzecznik prasowy ZDiTM.

Remont rozpoczął się w styczniu 2022 r. Prace obliczone są na 10 miesięcy. Na razie idą zgodnie z harmonogramem. Na przełomie maja i czerwca powinna być gotowa połowa mostu. Ruch zostanie wówczas przeniesiony na jezdnię ułożoną na nowych przęsłach.

– Zakończono połówkowy montaż belek 12 belek prefabrykowanych o łącznej macie ponad 104 ton. Do końca marca wbudowano też ponad 17 ton zbrojenia przęseł. Obecnie trwa montaż zbrojenia podpór oraz betonowanie płyty pomostu etapu I. Do wbudowania około 135 m3 betonu. Przypominamy, że w ramach prac wymieniany jest ustrój nośny z wykorzystaniem istniejących podpór – mówi Hanna Pieczyńska.

Wykonawcą prac jest NIWA Szczecin Sp. z o.o. Ich koszt to 5,4 mln zł.

ZOBACZ TEŻ: Wielkie inwestycje tuż przy wjeździe do centrum Szczecina. Ta wyspa zmieni się nie do poznania