Zakres planowanych prac obejmuje przebudowę torowisk tramwajowych (a w niektórych miejscach całych ulic) od placu Żołnierza Polskiego do Dworca Niebuszewo, W przetargu wybrano firmę ZUE S.A. z Krakowa, która zaproponowała najniższą cenę i realizowała w Szczecinie już kilka podobnych inwestycji.

Tramwaje Szczecińskie ustaliły maksymalny budżet na ten cel na poziomie 185 mln zł. Tymczasem ZUE S.A. wyceniło swoją pracę na 174 mln zł. Pozostałe dwie oferty były już zdecydowanie wyższe: TORPOL S.A. - 186 mln zł, Budimex - 208 mln zł.

Po podpisaniu umowy, wykonawca będzie miał 2 lata (dokładnie 720 dni) na wykonanie wszystkich prac. Zakres inwestycji jest bardzo duży.

Przebudowane zostanie torowisko w: al. Niepodległości, al. Wyzwolenia do Ronda Giedroycia, ul. Kołłątaja i ul. Asnyka, a także pętla Dworzec Niebuszewo. Prace obejmą też pl. Żołnierza oraz fragmenty ul. Matejki (do ul. Piłsudskiego) i ul. Piłsudskiego (do pl. Rodła). Wszędzie tam, gdzie torowisko nie jest wydzielone, remont przejdzie cała ulica. Zbudowane zostaną przystanki „wiedeńskie”, istniejące perony przystankowe będą przebudowane. Budowlańcy zajmą się też m.in. chodnikami i miejscami postojowymi.

Zadanie zostanie podzielone na kilka etapów. Olbrzymim wyzwaniem będzie tymczasowa organizacja ruchu w czasie przebudowy pl. Rodła.

Wybrany wykonawca – firma ZUE S.A. – prowadzi właśnie przebudowę torowiska na skrzyżowaniu przed Mostem Długim, a niedawno zakończył podobne prace na pl. Szarych Szeregów. W przeszłości firma z Krakowa wygrywała również przetargi na modernizację torów na Mickiewicza, Żołnierskiej, Arkońskiej, Niemierzyńskiej i Piastów. Przebudowała też zajezdnię tramwajową „Pogodno”.