Strabag dokończy prace na północnej jezdni węzła Kijewo, czyli tej prowadzącej w stronę Szczecina. Cała inwestycja ma być zrealizowana do końca 2021 roku.

Wszystkie prace według początkowych ustaleń powinien wykonać Energopol Szczecin, ale firma miała olbrzymie problemy finansowe i Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wyrzuciła ją z placu budowy. Zdecydowano, że roboty będą dokończone w trzech etapach.

Teraz rozstrzygnięto przetarg na dokończenie budowy jezdni DK10 w stronę Szczecina oraz łącznic węzła dla relacji Stargard-Świnoujście i Świnoujście-Szczecin. Zaakceptowano ofertę firmy Strabag, która opiewała na 32,07 mln zł i była jedyną jaka wpłynęła w przetargu. Trzeba było zwiększyć budżet na ten cel, bo wcześniej zamierzano wydać 28 mln zł.

– Dokumenty postępowania zostaną przesłane do kontroli uprzedniej Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych (UZP). Po zakończeniu czynności kontrolnych będziemy mogli podpisać umowę na roboty. Wykonawca będzie miał 5 miesięcy na zrealizowanie prac – informuje Mateusz Grzeszczuk, rzecznik prasowy szczecińskiego oddziału GDDKiA.

Wcześniej wybrano wykonawcę, który dokończy budowę wiaduktu na jezdni w stronę Szczecina. Za 7,38 mln zł prace te wykona konsorcjum firm z Katowic: Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych KBI Jerzy Lorenz (lider) i Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych K.B.I. Sp. z o.o. (partner). Umowy jeszcze nie podpisano, dokumentacja postępowania jest w trakcie kontroli Prezesa UZP.

– Zrealizowanie tych dwóch zadań powinno umożliwić do końca tego roku przełożenie ruchu na nowo wykonaną jezdnię i wiadukt, który będzie szerszy niż stary wiadukt, po którym obecnie odbywa się ruch – tłumaczy Mateusz Grzeszczuk.

W najbliższych tygodniach ogłoszony ma zostać przetarg na trzeci etap przebudowy węzła. Budowę nowego wiaduktu dla jezdni w stronę Stargardu, wraz z jezdnią DK10, pozostałymi łącznicami i przebudową jezdni autostrady A6. Wszystko powinno być gotowe do końca 2021 r.

FOTO: GDDKiA