Od października z portu lotniczego Szczecin – Goleniów znów będą startowały samoloty linii Norwegian lecące na lotnisko Oslo Gardemoen. Połączenie będzie obsługiwane dwa razy w tygodniu, we wtorki i soboty. Już można kupować bilety.
Samoloty już wcześniej latały na tej trasie. Jednak 30 marca Norwegian zlikwidowało to połączenie. Mówiło się wtedy, że w ramach oszczędności przewoźnik rezygnuje z mniej dochodowych tras. Teraz sytuacja się zmieniła. W środę 19 czerwca ogłoszono, że połączenie zostanie przywrócone w październiku.
- Powrót na nasze lotnisko linii lotniczej Norwegian pokazuje, że po chwilowych perturbacjach związanych z samolotami Boeing 737 MAX, Norwegian wraca na ścieżkę dynamicznego rozwoju, będąc największą skandynawską linią lotniczą, a Szczecin pozostaje jednym z czterech polskich lotnisk z których Norwegian operuje do Oslo – powiedział Maciej Dziadosz, Prezes Zarządu Portu Lotniczego Szczecin – Goleniów.
Bilety od 119 zł
Lot do stolicy Norwegii będzie zajmował 1,5h. We wtorki samolot będzie stratował z Oslo o 8.40. Wylot w trasę powrotną planowany jest o 10.50. W soboty będą to godziny popołudniowe. O 15.20 z Oslo i 17.30 ze Szczecina. Ceny biletów zaczynają się od 119 zł. Chętnych na skorzystanie z takiego transportu ma nie brakować.
- Z naszego punktu widzenia to jedno z kluczowych połączeń – mówi prezydent Szczecina, Piotr Krzystek. – Szczecin słynie z firm o kapitale skandynawskim. To główny kierunek, obok Niemiec, naszych działań jeśli chodzi o pozyskiwanie inwestorów oraz współpracę z nimi. Im więcej połączeń bezpośrednio ze Skandynawią, tym lepiej dla biznesu oraz przedsiębiorców.
10. połączenie w rozkładzie
Norwegian będzie piątym przewoźnikiem współpracującym z lotniskiem w Goleniowie. Startują stamtąd również samoloty PLL LOT, Ryanair, Wizz Air i SAS. Obsługują połączenia do: Warszawy, Krakowa, Londynu Stansted, Dublina, Liverpoolu, Oslo Torp, Stavanger, Bergen, Kopenhagi i od jesieni do Oslo Gardemoen. Dodatkowo, w okresie od maja do października oferowane są kierunki czarterowe do Grecji i Turcji.
Komentarze
33