Moc atrakcji dla miłośników muzyki w różnym wieku
Baltic Neopolis Orchestra już po raz siódmy zaprasza na największy na Pomorzu Zachodnim festiwal muzyki klasycznej. Tegoroczna edycja Szczecin Classic odbędzie się pod hasłem „7 cudów” i zaplanowano ją od 27 kwietnia do 3 maja.
W programie festiwalu znalazły się koncerty w różnych częściach Szczecina, wydarzenia towarzyszące oraz – niezmiennie od lat – Maltówka. W jej harmonogramie nie zabraknie przyjętego w ubiegłym roku z wielkim entuzjazmem projektu Silent Piano Barbary Drazkov i warsztatów dla dzieci z Konradem Słoką.
Ważny, międzynarodowy aspekt
Szczecin Classic to gratka nie tylko dla melomanów, lecz i młodych artystów z niemal całej Europy, którzy biorą udział w kursie muzycznym Szczecin Classic Academy. W tym roku wśród kursantów pojawią się także muzycy z Chin i Stanów Zjednoczonych.
Międzynarodowość festiwalu Szczecin Classic 2025 podkreśla świętowanie polskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej. To festiwal jedności i różnorodności, który tworzyć będą w partnerstwie artyści z Polski, Niemiec, Malty i Hiszpanii.
Tego jeszcze nie było!
Zupełną nowością festiwalową będzie Sympozjum Kompozytorów. Młodzi twórcy wyłonieni w konkursie będą pracować z wybitnymi kompozytorami, eksperymentować z różnymi technikami i weryfikować pomysły zastosowane w swoich kompozycjach. Efekty ich pracy będzie można usłyszeć podczas koncertu dedykowanego prawykonaniom.
Udział w większości festiwalowych wydarzeń jest darmowy. Na część koncertów wstęp jest wolny, na kilka obowiązują bezpłatne wejściówki – ich dystrybucja rozpocznie się w poniedziałek, 7 kwietnia, w siedzibie BNO przy ul. Wojska Polskiego 90.
Do nabycia są także bilety na wielki finał festiwalu, koncert „7 cudów”, który zabrzmi 3 maja w Filharmonii im. M. Karłowicza. Wraz z wielką orkiestrą festiwalową wystąpią: norweski wirtuoz Henning Kraggerud i jazzowy mistrz Adam Bałdych.
Partnerami głównymi festiwalu są Miasto Szczecin, Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Fundacja Współpracy Polsko-Niemieckiej.
Komentarze