Węzeł Łękno w pełni przejezdny ma być w środę, 5 stycznia. Zarówno al. Wojska Polskiego, ze skrzyżowaniem z wyspą centralną i zjazdem w ul. Traugutta, jak i nowy odcinek obwodnicy śródmiejskiej (od ul. Arkońskiej do al. Wojska Polskiego).

„Moi drodzy, wiele osób czekało na tego typu informacje. Ja także. Wykonawca deklaruje, że 5 stycznia wprowadzi docelową organizację ruchu na Węźle Łękno. Tym samym (nie licząc poprawek) prace dobiegają końca. Wiele było wyzwań i kłopotów do rozwiązania na budowie. Pisaliście dużo cierpkich słów, ale rozumiem. Skala prac była jednak ogromna. A teraz będzie już tylko lepiej” – skomentował na Facebooku prezydent Piotr Krzystek.

Jak w szczegółach będzie wyglądać nowa organizacja ruchu? Na skrzyżowaniu z ulicą Arkońską zmienione zostanie pierwszeństwo przejazdu, z obecnego na ciągu al. Arkońskiej na ciąg obwodnicy śródmiejskiej. Obszar ulicy Pawła Jasienicy oraz Moczyńskiego objęty zostanie strefą ruchu z ograniczoną prędkością do 30km/h. Skrzyżowanie ulic Moczyńskiego i Jasienicy oznakowane zostało jako równorzędne.

Budowa węzła Łękno trwa dużo dłużej niż przewidywano. Pierwotnie zapowiadano, że wszystkie elementy jego infrastruktury będą gotowe w sierpniu 2020 r. Wykonawcą prac jest konsorcjum firm: Rover Infraestructuras S.A. i Roverpol Sp. z o. o. Koszt inwestycji to ok. 140 mln zł (w tym ok. 85 mln zł unijnego dofinansowania).