Od 5 stycznia węzeł Łękno ma być w pełni przejezdny. Zarówno al. Wojska Polskiego, ze skrzyżowaniem z wyspą centralną i zjazdem w ul. Traugutta, jak i nowy odcinek obwodnicy śródmiejskiej (od ul. Arkońskiej do al. Wojska Polskiego).

Na skrzyżowaniu z ulicą Arkońską zmienione zostanie pierwszeństwo przejazdu, z obecnego na ciągu al. Arkońskiej na ciąg obwodnicy śródmiejskiej. Obszar ulicy Pawła Jasienicy oraz Moczyńskiego objęty zostanie strefą ruchu z ograniczoną prędkością do 30km/h. Skrzyżowanie ulic Moczyńskiego i Jasienicy oznakowane zostało jako równorzędne.

W sobotę, 8 stycznia, uruchomione zostaną nowe przystanki tramwajowo-autobusowe „Łękno” w ciągu al. Wojska Polskiego, w rejonie nowego węzła. Zatrzymywać się tam będą linie: 1, 9, 12, 53, 60, 67 i 531 oraz inne tramwaje na kursach dojazdowych i zjazdowych do zajezdni Pogodno. Likwidacji ulegną przystanki tramwajowe „Skłodowskiej”.

Budowa węzła Łękno rozpoczęła się pod koniec listopada 2018 roku. Prace trwały wiec ponad 3 lata. Znacząco, bo aż o ponad 16 miesięcy, przekroczony został pierwotny termin oddania inwestycji do użytku. Przypomnijmy bowiem, że węzeł Łekno powinien być gotowy już w sierpniu 2020 r.

Wykonawcą inwestycji jest konsorcjum firm: Rover Infraestructuras S.A. i Roverpol Sp. z o. o. Koszt wykonanych prac to ok. 140 mln zł (w tym ok. 85 mln zł unijnego dofinansowania).