Przebudowa układu dróg w kierunku portu jest na półmetku. Najwięcej do zrobienia pozostało w rejonie skrzyżowania ulic Hryniewieckiego i Logistycznej, gdzie zaplanowano budowę ronda.

To duża inwestycja drogowa, na której skorzysta przede wszystkim przemysł. Mieszkańcy Szczecina, którzy nie pracują w porcie, rzadko zapuszczają się bowiem w te rejony. Jakie zachodzą tam zmiany?

Największe widać na ulicach Rybnickiej, Bytomskiej i Logistycznej, gdzie ułożono już warstwy nowej nawierzchni, gotowa jest też część chodników. Trwają roboty brukarskie.

– Największy zakres prac pozostał do zrealizowania w rejonie ulicy Hryniewieckiego i Logistycznej. W tym miejscu oprócz przebudowy ulic, wybudowane zostanie nowe rondo. Aktualnie prowadzone są tu zaawansowane roboty ziemne, z wykopami prowadzącymi nawet do 7 metrów w dół. Rozebrana została także infrastruktura na zamkniętym dla ruchu fragmencie ulicy Hryniewieckiego. Oprócz prac ziemnych, prowadzone są tutaj prace związane budową kanalizacji deszczowej – informuje Piotr Zieliński, rzecznik prasowy spółki Szczecińskie Inwestycje Miejskie.

W ramach przebudowy układu drogowego w kierunku portu, remontowane są ulice: Rybnicka, Kujota, Hryniewieckiego, Logistyczna oraz część Bytomskiej. Wykonawcą jest Firma Budowlano-Drogowa MTM S.A. z Gdyni, która otrzyma za swoją pracę ponad 44 mln zł. Inwestycja powinna zostać zakończona w marcu 2023 roku.

Firma MTM jest również wykonawcą przebudowy sąsiednich ulic: Energetyków (powstaje tam duże rondo), Władysława IV, Spichrzowej, Zbożowej, Celnej, Świętego Floriana, drugiej części ulicy Bytomskiej oraz Bulwaru Śląskiego i Gdańskiego.

 

foto: Szczecińskie Inwestycje Miejskie