– Filozofia naszego działania polega na tym, że nie uciekamy od problemów, a traktujemy je jako wyzwania. Gdy pojawiła się pandemia, natychmiast zaczęliśmy pracować zdalnie i obsłużyliśmy klientów mimo zrywanych łańcuchów dostaw. Gdy nastał brexit, uczyliśmy się nowych przepisów i przejmowaliśmy klientów porzucanych przez innych spedytorów. Gdy zaczęła się wojna, zareagowaliśmy równie szybko, co pozwoliło nam na zarezerwowanie magazynów dla naszych klientów. Stawiamy na jakość oraz relacje. To powoduje, że nigdy nie spoczywamy na laurach – mówi Przemysław Hołowacz, dyrektor ds. rozwoju Grupy CSL.
Logistyka oparta na relacjach. Grupa CSL na 25-lecie otrzymała diament. Diament Forbesa
Rok 2023 jest absolutnie niezwykły dla Grupy CSL, jednego z największych spedytorów w Polsce. Firma obchodzi jubileusz 25-lecia, a zaledwie kilka tygodni temu odebrała jedno z najbardziej prestiżowych wyróżnień gospodarczych w Polsce, czyli „Diament Forbesa”.
– Trudno wyobrazić sobie lepszą nagrodę na nasz jubileusz. 25 lat istnienia Grupy CSL to czas wielu wyzwań: rozwijania firmy, pozyskiwania klientów na całym świecie, pracy nad naszą pozycją. Ostatnie lata są trudne dla wszystkich przedsiębiorców, ale jednocześnie to dla nas czas bardzo szybkiego wzrostu i wykorzystywania szans, jakie pojawiły się na naszej drodze – przyznaje prezes Grupy CSL, Laura Hołowacz.
Grupa CSL jest dzisiaj jednym z ogólnopolskich liderów sektora TSL (transport, spedycja, logistyka). Ma silną agencję celną. Oddziały w Świnoujściu oraz Trójmieście oraz ambitne plany związane m.in. z powstaniem suchego terminalu przeładunkowego.
– Nasz rozwój wynika z dynamiki działania. Uczymy się, obserwujemy światowe trendy w logistyce i spedycji, stawiamy na samodzielność naszych pracowników. Mamy wielkie szczęście, że Grupę CSL budują zaangażowane osoby, dla których praca jest miejscem rozwoju ich planów i ambicji – przyznaje prezes Laura Hołowacz. – Pandemia i wojna to dla sektora TSL czas wielu zmiennych. Tylko dobrze zorganizowana firma jest w stanie przejść przez takie zdarzenia obronną ręką. Dla mnie zawsze najważniejsze było budowanie relacji z partnerami biznesowymi, co zawsze procentuje.
„25 lat za nami, ale już obraliśmy kurs na pełne morze i zamierzamy dalej się rozwijać”
Dzięki elastycznemu modelowi działania Grupie CSL udało się zwiększyć portfel klientów i zyski. Ostatnie lata to czas dynamicznego rozwoju.
– W 2022 roku przychody firmy wzrosły do kwoty blisko 80 mln zł, czyli o około 25 proc., a rok wcześniej aż o 100 proc. w porównaniu do 2020 roku. CSL proponuje kompleksową obsługę ładunków w imporcie, eksporcie i tranzycie, dostarczanych drogami morską, lądową, kolejową i lotniczą. Mamy własną agencję celną, która umożliwia odprawę towarów na cały świat, a agenci współpracują z ponad 350 doświadczonymi przewoźnikami drogowymi, dzięki temu jesteśmy w stanie zapewnić transporty nawet w mniej popularnych kierunkach – mówi Laura Hołowacz i podkreśla, że sukces firmy to przede wszystkim zasługa silnego zespołu, który nieustannie dąży do rozwoju i doskonalenia swoich umiejętności. Nie bez znaczenia jest także strategia firmy opierająca się na relacjach z klientami i partnerami.
– Jesteśmy, komunikujemy się, szukamy rozwiązań, stawiamy na networking, odwiedzamy targi na całym świecie i inspirujemy się tym, co nowego daje nam technologia. Zawsze jesteśmy z naszymi klientami i partnerami biznesowymi. To jest sposób na budowanie relacji, które są niczym z betonu. Z niektórymi współpracujemy od początku naszego istnienia – tłumaczy Przemysław Hołowacz.
– 25 lat za nami, ale już obraliśmy kurs na pełne morze i zamierzamy dalej się rozwijać. To jest firma, która będzie wielopokoleniowa, a obecna gospodarka i ogólnie życie nie pozwalają nam wpaść w rutynę – twierdzi Laura Hołowacz.
Wielka gala 25-lecia Grupy CSL odbędzie się w marcu. Gdzie? Gospodarzem uroczystości będzie oczywiście powołane do życia przez prezes Laurę Hołowacz Centrum Kultury Euroregionu Stara Rzeźnia.
Komentarze
1