Przy ul. Owocowej stanęła ładowarka, z której korzystać mają autobusy elektryczne obsługujące linię 87. Miasto zamówiło trzy takie urządzenia. Pozostałe zostaną zamontowane na końcowych Kolumba (linia 75) i Kołłątaja (część kursów linii 87).
Stacja, która stanęła na końcowym przy Dworcu Głównym to ładowarka pantografowa o znamionowej mocy wyjściowej 400kW, wraz z konstrukcją nośną kaptura ładowarki. Wykonała ją firma Ekoenergetyka – Polska S.A, która zwyciężyła w miejskim przetargu. W zakres kontraktu o wartości 3,5 mln zł, poza trzema ładowarkami, wchodzi też dostawa 3 abonenckich stacji transformatorowych, dostawa systemu telemetrycznego, szkolenie i wykonanie infrastruktury drogowej.
Miasto zdecydowało, że pierwsze szczecińskie autobusy elektryczne będą obsługiwać linie 75 i 87. To dlatego na ich końcowych przygotowane będą ładowarki. Do zasilania pojazdów elektrycznych przystosowano także zajezdnię przy ul. Klonowica.
Miasto kupiło od spółki Solaris Bus & Coach 8 elektrycznych autobusów przegubowych (kosztowały 20,4 mln zł) i 6 krótszych „elektryków” (16,6 mln zł). Część nowych pojazdów jest już w Szczecinie.
Komentarze
24