Do 8 kwietnia przedłużono termin składania ofert w przetargu na przebudowę Estakady Pomorskiej. Od potencjalnych wykonawców wpłynęło do tej pory ponad 100 pytań, dokonano też 7 modyfikacji Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
Estakadę Pomorską zbudowano w 1972 r. Wcześniej ul. Gdańska była często blokowana przez ruch pociągów towarowych obsługujących portowe bocznice (cztery przejazdy kolejowe). Dlatego główny ruch po ul. Gdańskiej zdecydowano się poprowadzić nad przejazdami kolejowymi, budując estakadę.
Co zostanie zrobione?
Najbardziej remontu wymagają jezdnie pomocnicze, odchodzące od ul. Gdańskiej (one też noszą taką nazwę) po obu stronach Estakady. Po północnej stronie obsługują one ruch w kierunku basenów portowych, a po południowej stronie w kierunku obszarów przemysłowych i kolejowych oraz ogrodów działkowych.
W ramach inwestycji zaplanowano:
- przebudowę obu nitek ul. Gdańskiej w obszarze Estakady Pomorskiej oraz budowę nowych połączeń ulic w celu usprawnienia komunikacji;
- budowę ciągów pieszych, rowerowych i pieszo rowerowych;
- remont przejazdów kolejowych przecinających ul. Gdańską;
- przebudowę kolizyjnych sieci podziemnych lub/i nadziemnych (sieci elektroenergetyczne, sanitarne, wodociągowe, teletechniczne;
- przebudowę / budowę zjazdów publicznych;
- zapewnienie systemu odwodnienia poprzez przebudowę/budowę kanalizacji deszczowej wraz z urządzeniami oczyszczającymi;
- oznakowanie drogi;
- podniesienie nośności nawierzchni dróg i ulic;
- budowę/przebudowę oświetlenia ulicznego;
- zagospodarowanie zieleni;
- podniesienie klasy nośności poprzez przebudowę (wzmocnienie) konstrukcji wiaduktu tramwajowo-drogowego.
Realizacja wszystkich zaplanowanych prac ma zająć 2 lata. Nadzór nad inwestycją będzie sprawować spółka Szczecińskie Inwestycje Miejskie.
Nowy układ dróg na Międzyodrzu
Modernizacja Estakady Pomorskiej będzie jednym z etapów przebudowy układu dróg na Międzyodrzu. Wartość wszystkich prac w ramach rozległego projektu szacowana jest na blisko 600 mln zł. Miasto ogłosiło też już przetarg na przebudowę ul. Górnośląskiej w okolicy Basenu Górniczego. Niedawno otwarto oferty zainteresowanych firm. Najtańsza opiewa na 17 mln zł.
Najdroższy będzie ostatni etap, zakładający budowę Mostu Kłodnego tuż przy Trasie Zamkowej. Nowa przeprawa będzie konstrukcją wantową z wysokim na około 100 metrów pylonem oraz 24 linami podtrzymującymi pomost. Mostem, poza samochodami, pieszymi i rowerzystami, poruszać się będą również tramwaje.
Komentarze
8