Pierwszy tramwaj z częściowo niską podłogą za trzy miesiące wyjedzie na szczecińskie torowiska.

W piątek 9 maja na specjalnej lawecie przystosowanej do przewozu długich pojazdów dotarła do Szczecina konstrukcja tramwaju Moderus Beta - oprócz niej także pozostałe elementy tramwaju.

W warsztatach przy ul. Klonowica pracownicy spółki pod nadzorem kadry z firmy Modertrans Poznań samodzielnie złożą pojazd.

Spółka Tramwaje Szczecińskie od trzech lat m.in. w taki sposób modernizuje wagony. W poprzednich latach na bazie starych wagonów 105 N z powodzeniem wykonano 14 wagonów z nadwoziem dostarczonym także przez firmę Modertrans. Moderusy Alfa to praktycznie nowe wagony wysokopodłogowe zmontowane przy ul. Klonowica. Komplet tych pojazdów trafił do zajezdni na Golęcinie.

Teraz pracownicy spółki postanowili pójść krok dalej i samodzielnie złożyć tramwaj niskopodłogowy. Do postępowania przetargowego ogłoszonego zimą przez spółkę zgłosiła się tylko jedna firma Modertrans z Poznania, która takie pojazdy (już złożone) dostarcza do MPK Poznań.

Moderus Beta to jednobryłowy pojazd o długości 28,25 m (niecałe dwa metry krótszy od niskopodłogowych Swingów) przy czym środkowa część tramwaju jest dedykowana osobom niepełnosprawnym oraz pasażerom z wózkami. Wejście do tej części tramwaju będzie odbywać się bez konieczności wchodzenia po schodach. Pozostała część pojazdu tramwaju będzie wysokopodłogowa.

Moderus Beta jednocześnie będzie mógł zabrać jednocześnie 206 osób – 62 na siedząco 144 na stojąco. Miejsca siedzące zostaną zamontowane także w części niskopodłogowej.

Pojazd wyposażony zostanie m.in. w system elektronicznej informacji pasażerskiej, automat do sprzedaży biletów oraz specjalny, wydajniejszy system nawiewu. Po złożeniu będzie kursował na liniach obsługiwanych przez zajezdnię Pogodno.   

 

Zobacz także: 

Umowa na nowy tramwaj podpisana