19 propozycji zgłoszono do miejskiego konkursu na unikalną i kreatywną pamiątkę promującą Szczecin. Dziś poznaliśmy zwycięski projekt. To szczecińska gra w kółko i krzyżyk.
Wykonana z tworzywa sztucznego plansza jest w kolorach nawiązujących do wizji Floating Garden. Barwy estetycznych pionków – krzyżyków i kółek – także są szczecinianom dobrze znane. Całość zdobi znak marki i wizerunek filharmonii. Elementy zapakowane są w kartonowe pudełko, które po rozerwaniu samo w sobie także jest planszą do gry.

Koszt produkcji jednej sztuki gadżetu został określony przez pomysłodawców na 15 zł. Cena, za którą będzie można nabyć grę, będzie nieznacznie wyższa. Gadżet trafi do sprzedaży w pierwszej połowie czerwca. Grę będzie można kupić w miejskich Centrach Informacji Turystycznej.

- Komisja konkursowa doceniła w propozycji szczecińskiej firmy Dekostall spójność projektu z wizją miasta, estetykę wykonania, użyteczność i kreatywność – wymienia Tomasz Owsik-Kozłowski z Żeglugi Szczecińskiej. - Projekt zdobył łącznie 205 na 210 możliwych do uzyskania punktów. Co ciekawe drugi w kolejności pomysł zdobył tylko jeden punkt mniej. Był nim ekologiczny szkicownik, którego przednia i tylna okładka zrobiona była z jednego kawałka drewna wyginającego się dzięki specjalnym nacięciom. Niewykluczone, że ten pomysł uda się – już poza konkursem – także wprowadzić do sprzedaży – dodaje.


autor: NIUS, szkicownik

Pozostałe projekty uzyskały od 79 do 171 punktów. Znalazły się wśród nich m.in. zakładki do książek, kartki 3D, otwieracze do butelek, bawełniane torby i plecaki, organizery na dokumenty, pierniki, filcowe podkładki, bidony, drewniane pocztówki magnetyczne, sadzonka róży i… szczecińska atmosfera w puszce. Jeden pomysł został zdyskwalifikowany z powodu niespełnienia wymogów formalnych (niedostarczenie prototypu gadżetu).


autor: Jakub Bąk, plecak bawełniany


autor: Fanaberia Stolarska, tablica kredowa


autor: Dekostall, organizery


autor: Jakub Strugielski, otwieracz


autor: Marek Powiecka, Atmosfera Szczecińska


autor: 3D card, kartka 3D


autor: Paulina Doruch, pierniki


autor: Bidonex, bidony


autor: Jerzy Pogoda, kostka reklamowa


autor: P. Lewandowscy, zakładki książkowe


autor: Monokromo, zakładki


autor: Monokromo, podkładki filcowe


autor: NIUS, pocztówka magnetyczna

Organizatorem konkursu na nowy miejski gadżet jest Żegluga Szczecińska. Wyboru dokonała komisja konkursowa, w skład której weszli pracownicy Żeglugi Szczecińskiej i Urzędu Miasta Szczecin odpowiedzialni za promocję i realizację zadań o charakterze turystycznym. Kolejnym krokiem będzie zawarcie z autorem najlepszej pracy konkursowej umowy na dostawę 2 tys. sztuk gadżetów promocyjnych na warunkach określonych w odrębnej umowie.