Wczoraj, 27 maja w Warszawie, odbyła się uroczysta gala wręczenia nagród laureatom konkursu Markowy Samorząd 2014. W kategorii gminy miejskie Szczecin zajął drugie miejsce.

Konkurs Markowy Samorząd, organizowany przez Wydawnictwo Wolters Kluwer, ma na celu wyłonienie i nagrodzenie polskich jednostek samorządu terytorialnego, które wyróżniają się między innymi pod względem dobrze zaplanowanych oraz skutecznie i efektywnie realizowanych działań, zorientowanych na budowę i promocję swojej marki. Organizatorzy konkursu, w trakcie wyłaniania laureatów biorą pod uwagę również wysokie wyniki ekonomiczno-finansowe, osiągane przez jednostkę samorządu terytorialnego.

Dodatkowymi celami, które przyświecają organizatorom konkursu jest upowszechnienie wiedzy na temat zasadności, warunków skuteczności oraz ekonomicznej efektywności działań marketingowych i brandingowych samorządów, które prowadzone są w celu przyspieszenia rozwoju społeczno-gospodarczego oraz promowanie najlepszych praktyk w zakresie marketingu terytorialnego.

W tym roku, Gmina Miasto Szczecin zajęła drugie miejsce w kategorii gminy miejskie. Pierwsze miejsce przypadło Miastu Poznań, trzecie miejsce zajęło Legionowo.

Wyłonienie zwycięzców konkursu Markowy Samorząd następuje na podstawie wypełnionej przez jednostki samorządu terytorialnego ankiety. Nadesłane do organizatorów materiały są oceniane przez jury konkursowe, w skład którego wchodzą osoby o uznanym autorytecie zawodowym, w dziedzinie marketingu terytorialnego oraz w dziedzinie ekonomii jednostek samorządu terytorialnego. W zależności od udzielonej odpowiedzi przyznawane są punkty, które
w ostateczności decydują o miejscu zajętym przez daną jednostkę samorządu terytorialnego.

W skład jury tegorocznej edycji konkursu Markowy Samorząd weszli: prof. nadzw. dr hab. Agnieszka Alińska, dr Anna Augustyn, dr Magdalena Florek, dr Jarosław Górski, Agnieszka Kurzyńska, Adam Mikołajczyk, prof. nadzw. dr hab. Marzanna Poniatowicz oraz prof. nadzw. Dr hab. Eugeniusz Sobczak.