Ponad 27 tysięcy złotych szczecinianie wpłacili lokalnym firmom w akcji Szczeciński Lokalny Solidarny. Do projektu zgłosiły się już 62 firmy. Mieszkańcy chętnie wspierają kulturę, kupując vouchery m.in. do Opery na Zamku czy Filharmonii w Szczecinie.
– Jako jedna z branż obligatoryjnie zamkniętych decyzją rządu pozostaliśmy z dnia na dzień bez środków – tłumaczy Magdalena Tumidajska, właścicielka salonu Nail Off!. – Prowadzenie tak dużego salonu jak nasz generuje bardzo dużo kosztów stałych takich jak koszty wynagrodzeń pracowników czy koszty najmu lokalu, o mediach nie wspominając.
Z pomocą przyszli klienci, którzy za pośrednictwem platformy sls.szczecin.eu zakupili 56 voucherów na sumę 5 685 zł. – Mamy bezapelacyjnie najwspanialsze klientki w Szczecinie. Mamy stałą bazę klientów, którzy są z nami we wspaniałych, niemal rodzinnych relacjach. Jesteśmy im niesamowicie wdzięczni, ich reakcje nas bardzo zaskoczyły – opowiada Tumidajska.
Szczecin pomaga!
Pomysł akcji Szczeciński Lokalny Solidarny powstał na początku krajowej pandemii. – W czasie kryzysu trzeba działać szybko. Stworzyliśmy zespół, którego zadaniem jest pomóc szczecinianom w tym trudnym czasie – wyjaśnia Prezydent Szczecina Piotr Krzystek. – Prześledziliśmy, jakie rozwiązania zostały zastosowane na świecie. Zainspirował nas między innymi Nowy Jork ze swoją platformą.
W ten sposób powstały bony, które można kupić w formie fizycznej lub elektronicznej. W czasie pandemii ważniejsza jest forma online. – Patrząc na nasz lokalny rynek, mieliśmy dwa idealne podmioty do współpracy przez Internet: bilety.fm oraz wspieram.to – opowiada prezydent i dodaje: – Tak powstała strona sls.szczecin.eu.
Szczecin wzorem dla innych miast
Właściciele obydwu firm podkreślają, że szybki czas wdrożenia pomysłów przez urzędników przypadł im do gustu. – Zaskoczyło mnie tempo decyzyjności po stronie miasta i to, jak szybko udało nam się dojść do uruchomienia tego potrzebnego programu. Wiadomo, że procedury urzędowe zawsze chwilę zajmują – opowiada Marcin Galicki, właściciel wspieram.to. – Obecna sytuacja jest absolutnie wyjątkowa. Narzędzia crowdfundingowe i zgromadzona wokół nich społeczność jest czymś, co odegra bardzo istotną rolę.
Nie wszyscy przedsiębiorcy są przygotowani na przejście do sprzedaży w Internecie. Cała procedura dla firm została uproszczona, a większość prac przejmuje wspieram.to: – W skrócie: jeśli przedsiębiorca zgłasza chęć uczestnictwa, nasz zespół realizuje cały profil do uruchomienia za niego. Oczywiście, firma przed uruchomieniem go autoryzuje – wyjaśnia Galicki.
Na portalu możemy zobaczyć wizytówkę fotografki Joanny Stołowicz, która oferuje różne sesje fotograficzne. – Przyłączyłam się do tej akcji od samego początku. Dzięki wsparciu miasta i zespołu wspieram.to szybko powstała moja indywidualna strona z ogłoszeniem – opowiada Stołowicz. – Odezwało się do mnie sporo osób. Część to moi dotychczasowi klienci, którzy umówili się na spotkanie w maju i czerwcu na zdjęcia w plenerze.
Rozwiązanie jest na tyle atrakcyjne, że inne miasta w Polsce też chcą je wdrożyć. – Na ten moment rozmawiamy z wieloma urzędami miast w Polsce – mówi Galicki. – Czujemy wielką satysfakcję, że zarówno wspieram.to, jak i program dojutra.pl powstały w Szczecinie i inspirują kolejne miasta do wdrożenia takich rozwiązań.
Za pośrednictwem bilety.fm szczecinianie mogą kupić voucher na dowolne wydarzenie, które jest dostępne za pośrednictwem serwisu. Mogą również wesprzeć konkretną instytucję kultury: – Do wyboru jest specjalny voucher do Opery na Zamku lub do Filharmonii w Szczecinie. Całkowita wartość vouchera trafia do wybranej instytucji, a jego realizacja będzie możliwa w kasach wspomnianych obiektów od 1 września – wyjaśnia Konrad Pietracha, właściciel bilety.fm. – Prowadzimy zaawansowane rozmowy z pozostałymi obiektami kulturalnymi z naszego miasta. Prawdopodobnie niedługo zwiększy się wybór voucherów.
Wszyscy płyniemy tą samą łódką
Do akcji mogą się zgłaszać przedsiębiorcy ze Szczecina, którzy są wpisani do ewidencji (CEIDG, KRS) z siedzibą w Szczecinie. Miasto Szczecin zapewnia bezpłatny dostęp do obu platform do 10 czerwca, a także pomoc w przygotowaniu profili sprzedażowych, ofert i kampanii reklamowych. Jedyny wydatek, jaki ponosi przedsiębiorca, to koszty prowizji pobieranej przez platformę bankową (2,5% od deklarowanej kwoty vouchera). Środki ze sprzedaży trafią do firm w ciągu 7 dni roboczych.
– Co jakiś czas wysyłamy newslettery do firm, które już z nami współpracują – wyjaśnia Leopold Korytkowski Zastępca Dyrektora w spółce Żegluga Szczecińska Turystyka Wydarzenia – Znajdują się w nich porady, jak mogą się promować i być lepiej zauważalnymi. Taka reklama z ich strony jest niezbędna, by wszystko dobrze funkcjonowało.
Projekt jest promowany we wszystkich sieciach społecznościowych zarządzanych przez Miasto. Organizowane są konkursy, w których można wygrać vouchery na różne usługi z projektu. – Chcemy, by we wszystkich imprezach organizowanych przez spółkę Żegluga Szczecińska Turystyka Wydarzenia nagrodami były właśnie bony do naszych lokalnych firm – podkreśla Korytkowski i dodaje: – Zachęcamy również inne firmy, które chcą w jakiś sposób nagrodzić swoich pracowników, do pójścia w tę stronę.
Przedsiębiorcy mogą zakupić dużą liczbę bonów i otrzymać na nie fakturę od danej firmy. – Wszyscy płyniemy tą samą łódką, widzimy problemy przedsiębiorców, staramy się im pomóc – opowiada Leopold Korytkowski. – Mamy nadzieję, że dzięki tej inicjatywie nauczymy się wspierać społeczność lokalną nie tylko w czasie pandemii. Zapraszamy wszystkich na stronę www.sls.szczecin.eu do zapoznania się z ofertą i do zakupu bonów.
Naill Off - Salony Kosmetyczne:
Joanna Stołowicz Fotografia:
Warsztatownia:
Zabawa & Kawa:
Komentarze
1