Zbudowanie rozpoznawalności firmy oraz docieranie do klientów to zalety stosowania reklamy. Niestety nie zawsze jest ona skuteczna. Dlatego coraz częściej sięga się po rozwiązania dostępne w internecie. Z uwagi na możliwość sprecyzowania grupy odbiorczej mogą one dostarczać lepszych wyników. Jakie są skuteczne sposoby reklamy w internecie? Odpowiedź na to pytanie znajdziesz w niniejszym artykule!

Reklama w internecie - dlaczego warto?

Internet to medium, do którego ma dostęp znaczna większość populacji. To miejsce, gdzie można zdobywać informacje, ale także robić zakupy, oglądać filmy i wydarzenia sportowe czy grać w zaawansowane gry. Internet jest więc doskonałym miejscem do promowania własnej firmy, produktów oraz usług. Każdy użytkownik styka się z reklamami w sieci na stronach internetowych, a nawet w aplikacjach mobilnych. Potencjał tego medium jest więc ogromny. Kluczową jednak kwestią, która charakteryzuje internet, jest możliwość precyzyjnego dotarcia do grupy docelowej. Nie da się tego osiągnąć reklamą w telewizji, czy radiu. Ponadto możliwe jest wykorzystanie rozmaitych narzędzi analitycznych, które dostarczają cennych informacji możliwych do wykorzystania w kolejnych kampaniach. Dlatego warto promować swoją firmę i jej ofertę w internecie.

Sposoby na skuteczną reklamę w internecie

Żeby reklama w internecie była skuteczna, warto poznać najlepsze sposoby promocji i zdobyć doświadczenie w korzystaniu z nich. Wtedy nie będzie dochodzić do zjawiska, które określane jest „przepalaniem budżetu”. Oznacza to, że kampania reklamowa nie będzie przynosić strat.

Pozycjonowanie

Promowanie firmy oraz produktów w internecie najlepiej zacząć od działania, które wymaga czasu, ale przynosi długofalowe efekty. Mowa o pozycjonowaniu stron internetowych. To ciekawa forma promocji, która skupia się na zdobywaniu wysokich miejsc w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Z wyszukiwarki korzysta bardzo dużo osób, szukając firm oraz produktów. Wprowadzają do niej frazy kluczowe, które są podstawą pozycjonowania. Witryny, w stosunku do których prowadzone są działania SEO, np. przez Agencję Interaktywną Manley, zdobywają coraz wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania, tym samym budują zaufanie do marki oraz jej oferty. Jedyną wadą takiego rozwiązania jest czas - zanim będą widoczne pierwsze efekty, musi minąć średnio 3-6 miesięcy. Jednak po tym okresie, w miarę ciągłości prowadzonych działań, można liczyć na stały przypływ nowych oraz wracających klientów, którzy trafili na stronę z wyszukiwarki.

Google Ads

Pozycjonowanie wymaga cierpliwości ze względu na pierwsze efekty. Inaczej jest w przypadku Google Ads. Platforma umożliwia tworzenie kampanii reklamowych, które są widoczne zaraz po ich opublikowaniu. Co za tym idzie, efekty również mogą być zauważalne dość szybko. Google Ads pozwala na prowadzenie działań promocyjnych w wyszukiwarce (płatne wyniki wyszukiwania), na stronach partnerów, a także na YouTube. Zaletą takiego rozwiązania jest możliwość dobrania precyzyjnych warunków dotyczących grupy docelowej, której reklamy mają być wyświetlane. Mogą one dotyczyć nie tylko wieku, zainteresowań, ale również podejmowanych w sieci działań. Ponadto działania reklamowe w ramach Google Ads to doskonałe uzupełnienie pozycjonowania.

Facebook Ads

Podobnie, jak Google Ads działa platforma Facebook Ads. Z tą różnicą, że działania promocyjne prowadzone są na Facebooku, Messengerze oraz Instagramie. Platforma udostępnia szereg ciekawych formatów reklamowych, które angażują odbiorców. W jej przypadku również możliwe jest doprecyzowanie informacji na temat grupy docelowej, do której mają trafiać działania promocyjne. Istotne są również dane analityczne, jakie udostępnia Facebook Ads. Pomagają one w podejmowaniu decyzji dotyczących modyfikacji danych kampanii, ich wygaszania lub rozbudowywania. To cenne źródło informacji na temat skuteczności reklam.

Podsumowanie

Reklama w internecie to sprawdzony sposób na dotarcie do właściwych osób, które są potencjalnymi klientami. Pozycjonowanie, Google Ads oraz Facebook Ads umożliwiają promowanie firm, produktów oraz usług. Są one skuteczne i pomagają w osiąganiu celów wizerunkowych, zasięgowych oraz sprzedażowych.